
Šis garso įrašas generuojamas automatiškai. Praneškite mums, jei turite atsiliepimų.
Nardymo trumpas:
- Kalifornijos gubernatorius Gavinas Newsomas praėjusią savaitę paskelbė 310 mlrd.
- Siūlomas valstybinis geležinkelių planas apima tarpmiestines, regionines ir vietines tranzito sistemas, o greitųjų geležinkelių projektai yra toli nusidriekusio tinklo pagrindas.
- Plane numatytas vietinių, valstybinių ir federalinių fondų derinys bei privataus sektoriaus investicijos, kad būtų padengtos plano išlaidos.
Nardymo įžvalga:
Valstybės pasiūlymas grindžiamas dviem Kalifornijos priemiestiniais geležinkeliais, kurie jau įsipareigojo važiuoti nulinės emisijos traukiniais.
„Caltrain“, priemiestinių maršrutų linija, aptarnaujanti San Francisko pusiasalį, pradėjo važiuoti elektriniais traukiniais rugpjūčio mėn., pakeisdama dyzelinius traukinius 51 mylios atstumu. Pietų Kalifornijoje San Bernardino apygardos transporto tarnyba pradėjo bandyti vandenilio akumuliatoriaus traukinius lapkritį ir planuoja juos pradėti eksploatuoti iki šių metų pabaigos.
Valstybiniu planu siekiama galiausiai perkelti beveik 200 milijonų kasdienių keleivinių mylių iš greitkelių į geležinkelius, taip sumažinant eismo spūstis ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą bei pagerinant keliautojų saugumą valstijoje.
„Mūsų vizija paprasta: iki 2050 m. kiekvienas Kalifornijos gyventojas turėtų turėti galimybę pasirinkti geležinkelį kaip būdą pasiekti savo tikslą, netoli ar toli“, – sakoma Newsomo pranešime.
Tai ambicingas projektas, elektroniniame laiške sakė Luskino viešųjų reikalų mokyklos UCLA miesto planavimo profesorius Michaelas Manville'as. „200 milijonų keleivinių mylių nuvažiavimas nuo kelių yra didelis pokytis“, – sakė jis, tačiau pridūrė, kad tai nėra neįmanoma. Vis dėlto „Transporto priemonių patraukimas nuo kelio netrukdo kitoms transporto priemonėms užimti jų vietą“, – sakė Manvilis.
Dalis Kalifornijos greitųjų geležinkelių projektų, jungiančių San Franciską ir Los Andželą, statomi valstijos Centriniame slėnyje, o „Brightline West“ projektas pradėtas statyti, kad sujungtų Las Vegasą ir Pietų Kaliforniją. Trečiasis greitųjų geležinkelių projektas, planuojamas, sujungtų juos per Antilopių slėnį į šiaurę nuo LA.

Raudonos spalvos geležinkelio linijos bus elektrifikuotos iki 2050 m. pagal Kalifornijos valstijos geležinkelių planą, kurį 2025 m. sausio 7 d. pristatė gubernatorius Gavinas Newsomas.
Gubernatoriaus biuro paskelbtame žemėlapyje pavaizduotos papildomos keleivinio geležinkelio linijos, aptarnaujančios San Diegą, Sakramentą ir Oklandą, Kaliforniją. Norint elektrifikuoti daugelį šių linijų, iki 2050 m. reikės sukurti elektros kontaktinio tinklo infrastruktūrą 1500 mylių bėgių kelio. Jei tai neįmanoma, vandeniliniai ir akumuliatoriniai elektriniai traukiniai galėtų leisti eksploatuoti nulinės emisijos operacijas.
Tačiau Manville perspėja: „Per pastaruosius 20 metų išleidome daug pinigų geležinkeliams ir nepastebėjome gerų rezultatų, todėl manau, kad natūralu į tokius didelius ambicingus tikslus žiūrėti atsargiai“.