Šiandienos statybų naujienose\, apie kurias skaityta pastaraisiais metais, JAV statybų pramonė susidūrė su keliomis kliūtimis. Kita vertus, federaliniai prokurorai pranešė, kad Vakarų Virdžinijos statybų įmonės savininkas pirmadienį buvo sulaikytas dėl kaltinimų suteikus pastogę ir slėpus ne JAV piliečiams. Galiausiai, MDOT atskleidė numatomą US-131 ir I-96 statybos projektų pabaigos datą.
Pasaulinis JAV statybos padalinys
Originalus šaltinis: Kaip JAV statyba paliko pasaulį
Pastarieji metai JAV statybos pramonei buvo sunkūs.
Statybos išlaidos išlieka 40% didesnės nei 2020 m. vasarį, prieš COVID-19 epidemiją. Remiantis neseniai atliktu „Associated General Contractors of America“ tyrimu, darbo jėgos trūkumas ir toliau lėtėja.
Asocijuotų statybininkų ir rangovų statybos pasitikėjimo indeksas taip pat atskleidžia, kad daugelis JAV rangovų tikisi, kad pelno marža per šešis mėnesius sumažės.
Nepaisant šių sunkumų, JAV statybų sektorius išlieka atsparus pasauliui.
„Dodge Construction Network“ pranešė, kad iki rugpjūčio pradžios JAV projektų skaičius išaugo 6 proc., palyginti su 2023 m. „Dodge Momentum“ indeksas, kuris rodo negyvenamųjų namų statybos planavimą, rugpjūtį išaugo 31 proc., palyginti su praėjusiais metais.
JAV statybų veikla buvo stipri, o kitose didelėse ekonomikose – ne. Naujausi kitų šalių statybos pramonės rezultatai:
„Fastmarkets“ duomenimis, būsto rinkos sulėtėjimas ir mažesnės investicijos į infrastruktūrą sulėtino Kinijos statybų sektorių. „Wall Street Journal“ rašo, kad didėjanti valstybės skola mažina naujus projektus ir investicijas į šį sektorių. Skirtingai nei JAV, Kinija rugsėjį sumažino palūkanų normas, siekdama paskatinti silpnėjančią ekonomiką, o ne kovoti su infliacija.
Vokietija: „S&P Global“ pranešė, kad rugpjūtį smuko būsto ir komerciniai projektai, todėl didžiausios Europos ekonomikos statybų sektorius vėl sumažėjo. Apklausos duomenimis, statybininkai nerimauja dėl ateinančių metų dėl sumažėjusių užsakymų, brangių statybos sąnaudų ir Vokietijos ekonomikos rūpesčių.
Neseniai atliktame S&P Global Market Intelligence tyrime Timas Moore'as, ekonomikos direktorius, teigė, kad JK statybų pramonė atsigauna po sunkios 2024 m. pradžios. ISG, vienos didžiausių šalies statybų verslų, žlugimas sukėlė baimę dėl tiekimo grandinės ir mažesni rangovai.
Statybų aktyvumas Pietų Korėjoje krenta, rašo „The Korea Times“. Dėl statybininkų pesimizmo recesijos metu labai išaugo prašymai bedarbių.
Naujoji Zelandija: EBOSS statybininkų požiūrio tyrimas parodė, kad du trečdaliai statybininkų Naujojoje Zelandijoje patiria mažesnę paklausą nei praėjusiais metais. Ataskaitoje teigiama, kad dėl to kaltos kylančios skolinimosi normos, materialinės išlaidos ir prasta ekonomika.
JAV statybų bumas
Didėjančios medžiagų sąnaudos ir ekonominis neapibrėžtumas sukelia statybų sulėtėjimą kitose šalyse, taip pat ir JAV Kai kuriais atvejais valstybėse šie rūpesčiai yra dar didesni.
2024 m. JK nekilnojamojo turto ir infrastruktūros bendrovės „Turner & Townsend“ atlikta tarptautinė statybų pramonės analizė parodė, kad statybos sąnaudos didžiuosiuose JAV miestuose išaugo. Tyrimas apima 91 pasaulinę rinką.
„Šeši iš 10 brangiausių pasaulio miestų yra JAV“, – sakė „Turner & Townsend“ Šiaurės Amerikos viceprezidentas Michaelas Hardmanas. Niujorkas yra brangiausias miestas plėtrai, o po jo seka San Franciskas. Į Top 10 patenka Los Andželas, Bostonas, Sietlas ir Čikaga.
ABC praneša, kad JAV statybos išlaidos nuo 2020 m. balandžio mėn. iki 2024 m. liepos mėn. išaugo daugiau nei 41 %, o tai yra geras pelnas bet kuriam regionui. Simonas Rubinsohnas, Londone įsikūrusios Karališkosios Chartered Surveyors instituto, pasaulinės statybos standartų institucijos, vyriausiasis ekonomistas, tai paaiškino JAV ekonomikos stiprumu po pandemijos.
„JAV ekonomika COVID-19 pandemijos metu ir po jos buvo atsparesnė nei kitų“, – pridūrė Hardmanas. „Palyginti su kitomis ekonomikomis, tikslinės ekonomikos skatinimo priemonės ir energetinis savarankiškumas padėjo paskatinti augimą, pagerinti našumą ir sumažinti infliaciją.
Valstybės lėšos
Jose Luisas Blanco, Niujorke įsikūrusios pasaulinės vadybos konsultacijų įmonės „McKinsey“ vyresnysis partneris, teigė, kad federaliniai pinigai išlaikė JAV statybų pagreitį.
Blanco teigė, kad federalinės paskatos padidino išlaidas negyvenamiesiems. „Tai paskatino transportą, infrastruktūrą, švarios energijos infrastruktūrą ir gamybą.
1,2 trilijono dolerių investicijų į infrastruktūrą ir darbo vietų įstatymas, 369 milijardai dolerių klimatui ir energijai pagal Infliacijos mažinimo įstatymą ir 52,7 milijardo dolerių CHIPS įstatymas padidino infrastruktūros ir gamybos išlaidas bei statybas.
„JAV statybos pramonės sėkmę pastaraisiais metais daugiausia lėmė federalinis finansavimas“, – sakė Hardmanas. „Tai buvo žymus ir galbūt dominuojantis augimo variklis.
Blanco pridūrė, kad perkėlimas į krantą padėjo JAV statybų verslui pranokti kitus.
„Bendrovės nusprendė persvarstyti savo gamybos pėdsaką“, – sakė Blanco. Tai lėmė puslaidininkių, automobilių ir gyvosios gamtos mokslų atsiradimą ir padidėjimą.
Toks tempas turėtų išlikti ir po to, kai FED rugsėjo 18 d. sumažino 0,5 procentinio punkto palūkanų normą. Statybų vadovai teigė, kad ši priemonė tikrai padidins projekto novatoriškumą.
Lankstumas
Taip pat svarbus JAV generalinių rangovų geografinis lankstumas.
Hardmanas sako, kad keli rangovai išsiplėtė į naujus miestus, tokius kaip Majamis, Ostinas, Teksasas ir Finiksas. Europos rangovams tai gali būti sunku padaryti tarptautiniu mastu.
Hardmanas teigė, kad JAV rangovai diversifikavosi ir demonstravo lankstumą statybų versle, nukreipdami dėmesį nuo įprastų rinkų ir pramonės šakų į naujas. „Didieji JAV rangovai pradėjo ieškoti mažesnių projektų, kurių galbūt nesvarstė.
Apsvarstykite Dalaso „Mycon“ generalinius rangovus. Ji pradėjo statyti Tuksono reabilitacijos ligoninę Arizonoje, o tai buvo pirmasis jos projektas. „Adolfson & Peterson“, įsikūrusi Mineapolyje, iki 2024 m. nori beveik padidinti pardavimus Centriniame Teksase.
Blanco teigė, kad nors technologinių naujovių statyboje yra mažai, palyginti su technologijų scena, JAV vis dar pirmauja pasaulyje.
Blanco teigė, kad 80% statybos inovacijų rizikos finansavimo buvo investuota JAV. Tai reiškia, kad čia skatinama nauja įmonių plėtra. JAV turi pranašumą, nes investiciniai pinigai nukreipiami ten, kur vyksta naujovės.
Vakarų Virdžinijos statybų firmos savininkas, apkaltintas užsieniečių globojimu
Originalus šaltinis: Vakarų Virdžinijos statybų bendrovės savininkas apkaltintas ne JAV piliečių prieglobsčiu
Federalinė valdžia pirmadienį sulaikė Vakarų Virdžinijos statybų įmonės savininką už nepiliečių prieglaudą ir slėpimą.
Remiantis JAV šiaurinės Vakarų Virdžinijos apygardos prokuratūros pranešimu spaudai, Morgantown Hetzon Marroquin Reyes (40 m.) kaltinamas samdęs ir priglaudęs nelegalius imigrantus dirbti A&M Homes, LLC.
Pranešime spaudai prokurorai teigė, kad Reyesas naudojo kitų asmenų socialinio draudimo numerius, kad gautų mokesčių dokumentus ir apgaulingus vairuotojo pažymėjimus bei imigracijos formas Vakarų Virdžinijos darbo inspektoriams.
Reyesas susiduria su vienu sąmokslu priglausti ateivius siekiant komercinės naudos ir privačios finansinės naudos, 32 kaltinimai klaidingais socialinio draudimo numeriais, vienas korupcinis kišimasis į mokesčių kodų administravimą ir vienas kaltinimas dėl vizų ir kitų dokumentų sukčiavimo.
Reyesas gali kalėti 10 metų federaliniame kalėjime už sąmokslą ir sukčiavimą, penkerius metus už melagingus pareiškimus ir trejus metus už korupcinį įsikišimą, teigia prokurorai.
MDOT paskelbia US-131, I-96 užbaigimo datas
Originalūs šaltiniai: MDOT praneša, kada baigsis US-131, I-96 statyba
Problema Vakarų Mičigano vairuotojus kamuoja kelis mėnesius. Eismo kūgio, vienos juostos tunelio gale gali būti šviesa.
MDOT atskleidė US-131 ir I-96 statybos pabaigos datą.
US-131/I-96 rampa penktadienį atidaryta viena juosta. Greitkelius jungianti rampa buvo uždaryta nuo balandžio 28 d.
MDOT dviem savaitėmis praleido rugsėjo vidurio vienos juostos atidarymo terminą. Tikėtina, kad lapkričio vidurys – pabaiga, kai projektas bus baigtas.
MDOT atstovas spaudai Johnas Richardas sako suprantantis vairuotojų nusivylimą, tačiau mano, kad remontas yra būtinas.
„Tai pirmas kartas, kai šie tiltai buvo uždaryti per dešimtmečius“, – sakė jis. „Ir šie tiltai yra maždaug tokio pat amžiaus kaip aš.”
Prieš dvejus metus MDOT užbaigė rytinės krypties I-96 rampos į pietus nukreiptą US-131 patobulinimus.
Įgulos po šio projekto atstatys dviejų juostų rampą, jungiančią į šiaurę nukreiptą US-131 su I-96 ir M-37 (Alpine Avenue). Richardas pretenduoja į 6 milijonų dolerių projektą.
Įtraukiamas tilto paklotas, barjeras, kompensacinės jungtys, apšvietimas, konstrukcinio plieno dažymas, pagrindo patobulinimai ir privažiavimo darbai.
„Alpine Avenue“ rampa bus uždaryta iki lapkričio vidurio arba pabaigos, kai baigsis remontas. Richardas sakė, kad konstrukcijų plieno remontas po tiltu apsaugo nuo svorio toje vietoje.
Dideli, istoriniai tiltai tvarko didelį srautą. Jie kerta geležinkelio bėgius. Skrenda virš West River Drive. Jis kerta 131, todėl šioms senoms konstrukcijoms reikia viso sezono TLC“, – aiškino Richardas.
MDOT planuoja didelį I-96 projektą Jonijos grafystėje, M-6 statybą ir 8th Avenue tilto rekonstrukciją vakarinėje Otavos apygardoje.
Galite pamatyti realiuoju laiku vietinių projektų žemėlapį Michigan.gov/Drive, kuri yra geriausia vieta neatsilikti nuo nuolatinių statybos atnaujinimų.
Kol kas Ričardas pataria būti atsargiems statybų zonose.
Nuolat dėmesingas. Stenkitės išlikti ramūs. Būkite mandagūs, kantrūs. Jis pareiškė, kad tai toli.
Šios dienos statybų naujienų santrauka
Paprastais žodžiais tariant, Blanco teigimu, „JAV sudarė apie 80% rizikos kapitalo pinigų, investuotų į statybos naujoves“. Tai rodo, kad naujos įmonės čia įkvėptos naujovių. Dėl to, kur iš tikrųjų eina investiciniai pinigai ir kur iš tikrųjų atsiranda naujovių, Jungtinės Valstijos turi pranašumą.
Kita vertus, Reyesas gali praleisti ne daugiau kaip 10 metų federaliniame kalėjime už kiekvieną kaltinimą sąmokslu ir sukčiavimu, iki penkerių metų už kiekvieną melagingą atstovavimą ir iki trejų metų už korupcinį kišimąsi, teigia kaltinimas.
Galiausiai, MDOT planuoja didžiulį projektą I-96 Jonijos apygardoje, darbą su M-6 ir tilto keitimą 8th Avenue per M-6 vakarinėje Otavos grafystėje.