Šiandienos statybų naujienose skaitykite apie tai, kaip Kalifornijos vandens išteklių departamentas (DWR) ir jo valstijos vandens projektas (SWP) rengia didžiulį transportavimo infrastruktūros projektą, kurio numatomos išlaidos viršija 20 mlrd. Tuo tarpu WTW analizės duomenimis, pajėgumų lygiai pasaulinėje statybų draudimo rinkoje pastebimai kyla ir artėja prie to, kas buvo stebima 2019 metais per ankstesnį švelnų rinkos ciklą.
Ar Kalifornijos 20 mlrd. USD vandens tiekimo įmonių statyba gali sustabdyti klimato kaitą?
Originalus šaltinis: Ar Kalifornijos 20 milijardų JAV dolerių vandens ūkio statyba gali pažaboti klimato kaitos katastrofą?
„Delta Conveyance Project“ yra 20 milijardų dolerių vertės Kalifornijos vandens ūkio statybos projektas, kuriamas ir išduodamas leidimas. Kaip šis megaprojektas užkirs kelią klimato kaitai, nukreipdamas ribotą regiono vandens tiekimą, kad būtų geriau aptarnaujami jo gyventojai?
Dauguma kaliforniečių yra pakliuvę tarp dviejų uolų.
Siera Nevada, didžiausia JAV kalnų grandinė (išskyrus Aliaską), driekiasi per Kalifornijos centrinę / rytinę pusę ir apima 25% jos sausumos. Vakarinėje valstijos pakrantėje Ramusis vandenynas yra sūri jūra.
Dauguma kaliforniečių geriamąjį vandenį gauna iš kalnų, kur užtvankos, užtvankos, įleidimo angos ir išmetimai nuneša ištirpusį sniegą į namus, įmones ir dirbamą žemę.
Klimato kaita susilpnino vandens tiekimo sistemą, o Kalifornijos pareigūnai teigia, kad ji tiekia mažiau vandens nei anksčiau.
Taigi Kalifornijos vandens išteklių departamentas (DWR) ir jo valstijos vandens projektas (SWP) rengia 20 milijardų dolerių vertės transportavimo infrastruktūros projektą.
„Delta Conveyance Project“ (DCP) nutiestų 45 mylių (72 km) betoninius tunelius po regionine upės delta tarp Sakramento ir San Francisko, kad būtų pastatyta ir modernizuota vandens perdavimo infrastruktūra. Projektas papildys Sakramento upę dviem vandens įleidimo angomis deltoje, kur susikerta San Joaquin ir Sacramento upės.
DCP vandens sistema aptarnaus kiek mažiau nei 30 milijonų žmonių arba 70% Kalifornijos gyventojų, todėl tai bus didžiulis įvykis didžiausiai JAV valstijai.
Žvilgsnis į Kalifornijos DCP megaprojekto kūrimą
DCP projektavimo ir statybos institucija (DCA), bendra galių organizacija, prižiūrinti megaprojektą, imasi veiksmų, kad išspręstų didelius sunkumus.
DCA, kuri atstovauja 16 Kalifornijos viešųjų vandens agentūrų (PWA), aptarnauja Kalifornijos DWR valstijos vandens projektas, valstybinė komunalinė įmonė, atsakinga už vandens ir elektros infrastruktūrą.
DCA vykdomasis direktorius Grahamas Bradneris apibūdino didžiulį statybos informacinį pranešimą, įskaitant kai kurias procedūras ir medžiagas.
Jis pažymėjo: „Projektą sudarytų dvi naujos įtekėjimo vietos palei pagrindinį Sakramento upės kamieną. „Tai nukreiptų State Water Project srautus iš šiaurinės deltos į 45 mylių ilgio ir 36 pėdų (11 m) vidinio skersmens transportavimo tunelį.
Projekte bus naudojami TBM dideli tuneliavimo darbai.
„Tas tunelis sujungtų tuos įleidimo angas šiaurinėje deltoje su esama valstybinio vandens projekto infrastruktūra pietų deltoje“, – sakė Bradneris.
Atnaujinimas taip pat apimtų naują siurblinę, kuri pakeltų vandenį iš tunelio ir į kalną 250 pėdų (76 m) iki Bethany rezervuaro, 60 mylių (97 km) į rytus nuo San Francisko ir 40 mylių (64 km) į pietvakarius nuo šaltinio.
Bradneris teigė, kad naujoje Bethany siurblinėje bus „keturi lygiagrečiai 15 pėdų (4,6 m) skersmens suvirintų plieninių akvedukų vamzdynai (kurie) nutiestų apie 4 km į kalno šlaitą ir ištekėtų į esamą rezervuaras per naują išleidimo struktūrą.
Bradneris teigė, kad surenkamojo betono segmentai ir diafragmos sienos bus naudojamos požeminėms operacijoms ir kad betonas bus dažniausiai naudojama medžiaga.
Taip pat bus naudojamas plienas, ypač armatūra ir akvedukai. Bradneris sakė, kad derybos dėl plieno pluoštu sustiprintų medžiagų panaudojimo gali vykti sudarant sutartis ateinančiais metais.
Kiti „Delta Conveyance“ projekto žingsniai?
Išleidusi DCP poveikio aplinkai ataskaitą, valstijos DWR patvirtino programą, kuriai vis dar reikia leidimų iki 2026 m.
Gavus nykstančių rūšių leidimus, leidimai vandens teisėms bus gauti kitų metų pradžioje.
Kūrimas ir projektavimas vyksta viduje, siekiant įgyvendinti idėjas po kelerių metų leidimo.
Bendrovė pradėjo identifikuoti projektavimo pageidaujamus rangos partnerius, nors parengiamųjų darbų konkursai gali užtrukti ne vienerius metus.
„Planuojame pradėti statybas 2029 m. viduryje“, – teigė Bradneris. Pradėtume nuo ankstyvųjų darbų elementų, kad sukurtume savo energetikos infrastruktūrą ir jungtis statyboms, kelių privažiavimui ir logistikos elementams.
Branderis teigė, kad pirmiausia bus įsigyti TBM, didžiausia įranga. Dėl ilgų gręžimo etapų jis patarė kuo greičiau pristatyti TBM vietoje.
Bradneris pareiškė, kad anksti įsigys TBM rangovus, kad 2033 arba 2034 m. pradėtų statyti tunelius ir paleidimo šachtas. „Taigi, 2035 m.
Jis pridūrė, kad paleidimas gali prasidėti 2042 m., o komunalinės paslaugos – 2045 m.
Dėl klimato kaitos reikėjo „Delta Conveyance“ projekto
Kalifornijos DWR aplinkosaugos programos vadovė Carrie Buckman visada planavo naują transportavimo įrenginį, kuris aptarnautų daugiau nei 27 milijonus žmonių ir 750 000 akrų dirbamos žemės nuo Sakramento šiaurės iki Los Andželo pietų, tačiau klimato kaita pastūmėjo projektą iš „norų sąrašo“ į „ASAP“ “.
Savo interviu „Construction Briefing“ ji pareiškė, kad klimato kaita ir jūros lygio kilimas pablogins dabartines problemas. „Matysime daugiau lietaus ir mažiau sniego.
Vandens agentūros transportavimo sistema ir infrastruktūra buvo sukurti remiantis idėja, kad kalnų sniegas (lapkričio–kovo mėn.) ištirps pavasarį, kol nebus reguliuojamas paskirstymas vandens tinklu.
Pastaruoju metu sumažėjęs sniego kiekis ir gausesnis lietus per trumpesnį laikotarpį lėmė daugiau perpildymo ir mažiau vandens miestuose.
Buckmanas perspėjo, kad kai kurie kaliforniečiai gali prarasti švarų vandenį, jei kolektyvinės valdžios institucijos „neims veiksmų dabar“.
Pareigūnai tvirtina, kad DCP gali užkirsti kelią perpildymui ir žemės drebėjimams.
Ar turėdamas planą ir lėšas (SWP finansuoja projektą DWR pajamų obligacijomis, kurias PWA grąžins), ar DCP gali baigti iki didelės stichinės nelaimės?
Nuo San Francisko įlankos į vakarus dėl kylančio jūros lygio vanduo patenka į Deltos regioną, o tai gali sukelti perpildymą, keliantį pavojų gyvybei ir nuosavybei, ypač maždaug 60 vidaus salų.
Buckmanas sakė, kad salos neoficialiai vadinamos „Arbatos puodelių salomis“, nes jų vidinės dalys yra 20 pėdų (6,1 m) žemiau jūros lygio.
„(Ir) Delta turi gana trapią užtvankų sistemą“, – sakė ji. „Jei tie pylimai sugenda dėl seisminio įvykio, vanduo veržiasi iš įlankos ir atneša druskos.
Kalifornijoje kasmet įvyksta maždaug 10 000 žemės drebėjimų (4,4 balo žemės drebėjimas Los Andželą sukrėtė rugpjūčio 12 d.), o Deltos regione stebimas seisminis aktyvumas. Po delta yra aktyvios San Joaquin lūžių zonos Klivlando kalvų ir Siera Nevados lūžiai.
Netoli San Francisko dėl San Andreaso ir Haywardo lūžių Delta yra vienas labiausiai žemės drebėjimų linkusių JAV regionų.
Buckmanas sakė, kad nestiprus žemės drebėjimas gali nuniokoti daugiau nei pusę beveik 40 milijonų valstijos gyventojų, nes bus pažeista senoji užtvankų sistema.
„Tai gali sukelti vandens tiekimo nutraukimą metams“, – perspėjo Buckmanas. „Daugiau nei metus stipriai pablogėjusi vandens kokybė.
„Labai svarbu turėti alternatyvų pristatymo tašką be suvaržymų.
Mes žiūrime į šį projektą kaip į būdą modernizuoti (DWR) valstybinį vandens projektą klimato kaitai.
Projekto detalės
Delta transportavimo projektas
Tai kainavo 20 mlrd.
Kalifornijoje, JAV
Vandentiekio tinklų statyba
Statybos vadovas: „Delta Conveyance“ projektavimo ir statybos tarnyba
Pristatymas: Kalifornijos vandens išteklių departamento valstijos vandens projektas
Statybos pradžia 2029 m.; baigti 2040-2042 m
Rinkos stabilizavimas padidina statybos draudimo pajėgumus
Originalus šaltinis: Stabilizuojantis rinkai statybos draudimo pajėgumai didėja
WTW praneša, kad visame pasaulyje statybos draudimo pajėgumai pasiekia 2019 m. lygį per paskutinį lėtą rinkos ciklą.
Dėl draudikų koncentracijos į vietinius pajėgumus ir naujų rinkos dalyvių spaudimo, tikimasi, kad pajėgumai padidės antrąjį 2024 m. pusmetį ir 2025 m.
Išvados paimtos iš WTW „Global Construction Rate Trend Report“, kurioje įvertintos statybos draudimo rinkos visame pasaulyje.
Rinkos veiksniai yra infrastruktūros projektų plėtra, kainų stabilumas ir aprėpties spragų galimybės.
Augantis pasaulinis statybų draudimo sektorius
Ataskaitoje prognozuojamas 7,8% ir 5,1% pastatų, ypač energetikos, komunalinių paslaugų ir infrastruktūros projektų, augimas 2024 m.
Šiaurės Amerikoje, Lotynų Amerikoje ir Europoje tikimasi didelių investicijų į gamybą, ypač į puslaidininkių gamyklas, gigafabrikus ir duomenų centrus.
Pasaulinio statybos draudimo kaina
Dėl didėjančios konkurencijos ir naujų rinkos dalyvių dauguma sričių ir verslo krypčių turėtų išlaikyti kainas, nepaisant infliacijos ir aukštesnių palūkanų normų.
Dėl didelio stichinių nelaimių pavojaus kainos ir pajėgumai vis dar kruopščiai valdomi Meksikos įlankoje, JAV rytinėje pakrantėje, Lotynų Amerikoje ir Azijoje.
Nauja pasaulinės statybos draudimo rinkos galimybė
Europoje, Azijoje, Australijoje ir Naujojoje Zelandijoje švelni rinka leidžia draudikams užpildyti padengimo spragas, tokias sudėtingas statybos rizikas ir profesinę atsakomybę didžiuliuose infrastruktūros projektuose.
JAV automobilių atsakomybės ir švino skėčių aukų linijos gali pasiūlyti naujų perspektyvų.
Politika daro įtaką pasauliniam statybų draudimui.
Investicijų į statybą pasirinkimą atitolino politinis netikrumas, ypač rinkimai.
WTW tikisi, kad didelės investicijos į infrastruktūrą, ypač JK ir ES, paspartės 2025 m.
Pasaulinės statybos draudimo technologijų naujovės
Technologinės naujovės taip pat skatina augimą.
Statybų sektorius investuoja į dirbtinį intelektą, robotiką ir dronus, kad padidintų efektyvumą ir įveiktų darbo jėgos trūkumą.
Statybų draudimo rinkos prognozė pasauliniu mastu
WTW statybos vadovas Australijai ir Naujajai Zelandijai Iainas Drennanas teigė, kad visi įrodymai rodo gerą rinką.
Jo teigimu, statybų draudimo verslas yra atsparus nepaisant ekonominių iššūkių, o rangovai kuria inovatyvius rizikos valdymo sprendimus.
Masinė medienos plėtra kelia grėsmę pasaulio statyboms.
TW analizė orientuota į rinkos tendencijas ir pajėgumų augimą, tačiau statybų sektorius taip pat naudoja tvarias statybines medžiagas, tokias kaip masinė mediena.
Pasak Allianz Commercial pasaulinio rizikos konsultavimo paslaugų direktoriaus Michaelo Brucho, masinė mediena vis dažniau naudojama statybose, ypač aukštybiniuose pastatuose.
Medžiaga sumažina pramonės anglies pėdsaką, tačiau taip pat kelia susirūpinimą dėl gaisrų ir stichinių nelaimių.
Bruchas atkreipė dėmesį į plečiantį masinės medienos naudojimą Europoje, Azijoje ir Šiaurės Amerikoje ir pabrėžė ugniai atsparaus dizaino ir rizikos valdymo poreikį didelės apimties projektuose.
Šios dienos statybų naujienų santrauka
Apibendrinant, lieka tik klausimas, ar DCP galima užbaigti prieš įvykstant reikšmingai stichinei nelaimei. Projektą finansuoja SWP per DWR pajamų obligacijas, kurias dalyvaujančios PWA grąžins.
Tuo tarpu masinė mediena ir kitos tvarios statybinės medžiagos tampa vis populiaresnės statybų sektoriuje, nors WTW analizė sutelkė dėmesį į pajėgumų plėtrą ir rinkos pokyčius.