Šiandienos statybų naujienose sužinokite, kaip 2024 m. birželio 17 d. Denveryje, Kolorado valstijoje, JAV įsikūrusi aviacijos ir kosmoso korporacija „Boom Supersonic“ surengė juostelės perkirpimo renginį, skirtą paminėti statybų pabaigą „Overture Superfactory“. Kita vertus, gegužę naujų namų skaičius pastatytas JAV neatitiko prognozių, nes statybininkai pasitraukė gyvenamųjų namų projektai pirmiausia dėl pakilusių paskolų palūkanų, didėjančio nerimo dėl nuolat didelių būsto išlaidų. Galiausiai federalinis teisėjas pirmadienį laikinai sustabdė Bideno administracijos taisyklę, kuri išplečia aplinkybes, kuriomis statybų rangovai privalo mokėti darbuotojams vyraujančius tarifus už 200 mlrd.
„Boom Supersonic“ užbaigia „Overture Superfactory“ konstrukciją
Originalus šaltinis: „Boom Supersonic“ baigia „Overture“ superfabriko statybas
Boom Supersonic Overture Superfactory statyba baigta.
„Boom Supersonic“, įsikūrusi Denveryje, Kolorado valstijoje, JAV, 2024 m. birželio 17 d. perkirpo juostelę savo „Overture Superfactory“ gamykloje. Pirmoji JAV viršgarsinių lėktuvų gamyba yra „Overture Superfactory“ Greensboro mieste, Šiaurės Karolinoje, Pjemonto Triad tarptautiniame oro uoste. Surinkimo linijoje bus gaminamas „Boom“ viršgarsinis lėktuvas „Overture“.
„Overture Superfactory statyba yra svarbus įvykis siekiant užtikrinti, kad JAV būtų nuolatinis lyderis aviacijos ir kosmoso gamybos srityje“, – pažymėjo „Boom Supersonic“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Blake'as Schollas. „Sugarsinis skrydis pakeis keliones lėktuvu, o „Overture“ suteiks oro linijoms visame pasaulyje taip reikalingą naujovišką alternatyvą.
Orlaivis „Overture Superfactory“ viršgarsiniu greičiu skraidins šimtus milijonų žmonių. Mūsų pirmoji surinkimo gamykla kasmet gali pagaminti 33 „Overture“ orlaivius, kurių vertė viršija 6 mlrd. „Boom“ sukurs surinkimo liniją, kuri kasmet pagamins 66 viršgarsinius lėktuvus. Supergarsiniai orlaiviai bus pristatyti „United“, „American“ ir „Japan Airlines“ „Overture Superfactory“ gamykloje.
Overture, Boom viršgarsinis lėktuvas, rodomas United Airlines spalvomis (Courtesy Boom Supersonic). Numatoma, kad „Superfactory“ per ateinančius 20 metų į Šiaurės Karolinos ekonomiką įneš daugiau nei 32 mlrd. USD ir sukurs 2 400 darbo vietų, užtikrinant Amerikos aviacijos ir kosmoso gamybos lyderystę.
„Šiaurės Karolina, kaip valstybė, kuri pirmą kartą pradėjo skrydį, džiaugiasi galėdama matyti Boom pažangą kuriant pirmąjį pasaulyje tvarų viršgarsinį lėktuvą“, – sakė gubernatorius Roy'us Cooperis. „Mūsų valstybė turi kvalifikuotą darbo jėgą, infrastruktūrą ir puikią vietą, kad padėtų „Boom“ pakeisti oro keliones.
„Pjemonto triada yra ekonominė jėga, padedanti Šiaurės Karolinai išlikti aukščiausia verslo valstybe. Šiaurės Karolinos Senato laikinasis pirmininkas Philas Bergeris sakė, kad „Boom's Overture Superfactory“, kuriame bus pastatytas revoliucinis lėktuvas, yra novatoriškų įmonių, kurios kuria darbo vietas ir kuria investicijas, pavyzdys.
LEED sertifikuotas „Overture Superfactory“, kurį suprojektavo BRPH ir pastatė BE&K, bus 40 % efektyvesnis nei panašūs pramoniniai įrenginiai. Įrenginyje bus naudojami tvarūs produktai, miesto šilumą mažinančios medžiagos, didelio efektyvumo LED apšvietimas ir vandens taupymo įrenginiai, siekiant taupyti energiją ir vandenį.
„Boom“ dabar kurs ir įdiegs surinkimo stotis ir užbaigs medžiagų judėjimo ir gręžimo operacijas gamybos aukšte, kai pastatas bus baigtas. „Boom“ įsigys ir įdiegs „Superfactory“ įrankius su pažangia integravimo technologija (AIT), pradedant nuo pažangaus bandomojo elemento įrenginio. Kaip pirmoji svarbi įdiegta įranga, bandomoji ląstelė pagerins gamybos metodus, optimizuos surinkimo linijos pralaidumą ir apmokys personalą „Overture“ gamybai.
„Tikimės, kad „Boom“ pasiseks vykdant misiją sugrąžinti komercinius viršgarsinius skrydžius ir padėti JAV išlaikyti lyderystę aviacijos inovacijų srityje“, – sakė Pjemonto triados oro uosto administracijos pirmininkas Paulas Mengertas. Esame dėkingi už mūsų darbą su Šiaurės Karolinos ekonominės plėtros darbu, išrinktais pareigūnais ir vietos bendruomene, kuri ir toliau priims Boom į triadą.
Šiaurės Karolina yra žinoma kaip „pirma skrydžio vieta“, o „Boom's Overture Superfactory“ iškelia mus į viršų viršgarsinio skrydžio srityje, sakė NC prekybos sekretorė Machelle Baker Sanders. Tai dar vienas svarbus žingsnis link „Boom“ tvaraus viršgarsinio skrydžio vizijos ir Šiaurės Karolinos „First in Talent“ tikslo – švarios energijos ateities, kuri kuria darbo vietas, mažina kenksmingų teršalų išmetimą ir tausoja aplinką.
Kongreso narė Kathy Manning (NC-06) teigė, kad „Boom Supersonic“ padeda „Triad“ pirmauti naujame Amerikos gamybos etape. „Boom Supersonic“ „Overture Superfactory“ sukurs gerai apmokamas darbo vietas šeštajame rajone, padidins valstybės ekonomiką milijardais ir padidins Amerikos pasaulinį konkurencingumą naudojant pažangiausias technologijas. Džiaugiuosi, kad Šiaurės Karolinos pirmoji viršgarsinių lėktuvų gamyba pagerbs jos aviacijos paveldą.
Pastato užbaigimo renginys įvyks po pradinio Overture viršgarsinio eksperimentinio lėktuvo XB-1 skrydžio – esminio žingsnio link viršgarsinių kelionių. FAA suteikė XB-1 pirmą kartą specialųjį skrydžio leidimą (SFA) viršyti Mach 1. XB-1 skrydžio bandymo programa Mohave, Kalifornijoje, patikrins orlaivio veikimą ir valdymą viršgarsiniu greičiu.
Didelės hipotekos palūkanų normos Lėta naujų namų statyba
Originalus šaltinis: Naujo namo statyba lėtėja, nes hipotekos palūkanų normos išlieka aukštos
Namų statyba gegužę nukrito iki žemiausio lygio per ketverius metus, nepaisant pasiūlos apribojimo. Ši tendencija gali labiau slėgti pirkėjus.
Gegužę JAV namų statyba nukrito žemiau lūkesčių, nes statybininkai sustabdė naujus projektus dėl aukštų skolinimosi palūkanų normų, o tai sustiprino susirūpinimą dėl didėjančių būsto išlaidų.
Ketvirtadienį vyriausybė pranešė, kad naujų namų statyba praėjusį mėnesį smuko 5,5 proc. iki 1,28 mln., o tai rodo papildomus įtrūkimus ir taip nestabilioje būsto rinkoje. Prie mažėjimo prisidėjo lėtesnė vienbučių ir daugiabučių namų statyba. Statybos leidimų skaičius sumažėjo 3,8%, o tai rodo, kad statybų sumažėjo.
Freddie Mac'as ketvirtadienį pareiškė, kad vidutinė 30 metų hipotekos palūkanų norma, kuri yra populiariausia būsto paskola šalyje, šią savaitę sumažėjo iki 6,87 proc., palyginti su dešimtmečiais aukšto lygio.
Praėjusį mėnesį sumažėjęs statybų skaičius rodo, kad didelės palūkanų normos mažina būsto paklausą ir didina statybininkų išlaidas, todėl jie dvejoja pradėti projektus. Savo pareiškime Nacionalinis ekonomistas Danielis Vielhaberis teigė, kad namų statytojų nuotaikos iki žemiausio lygio šiais metais nukrito gegužę ir dar labiau šį mėnesį, o tai rodo blankią namų statybos statistiką ateinančiais mėnesiais.
Silpnėjančios statybos daro dar didesnį spaudimą būsto pirkėjams.
„Jei esate vartotojas, jei norite nusipirkti būstą, galiausiai norite, kad pasiūla būtų daug didesnė“, – sakė Redfin būsto ekonomikos vadovas Chen Zhao. Turime sukurti daugiau, kad padidintume būsto pasiūlą. Bet koks pastatų sumažėjimas yra baisi žinia.
Ponia Zhao sakė, kad naujausi JAV surašymo biuro ir HUD būsto statybos statistika rodo, kad namų kainos artimiausiais metais labai nemažės. Ji pažymėjo, kad duomenų taškas rodo ribotą būsto pasiūlą per ateinančius metus ar dvejus, o tai „dar vienas veiksnys, kuris išlaikytų aukštą būsto kainų augimą“.
Šią savaitę vykusiame susitikime Federalinio rezervų banko pareigūnai palaikė pastovias palūkanų normas ir prognozavo vieną palūkanų normų sumažėjimą iki 2024 m. Ponia Zhao teigė, kad statybininkai gali reaguoti į neapibrėžtumą dėl Fed palūkanų normų sprendimų ir kaip mažesnės normos paveiks būsto paklausą.
„Tai, ką FED padarys, gresia daugeliui skirtingų ekonomikos veikėjų, įskaitant statybininkus“, – sakė Ilinojaus universiteto Urbana-Champaign finansų profesorė Julia Fonseca.
2021 m. birželio mėn. hipotekos palūkanų normos buvo maždaug 3 proc., pusė dabartinio lygio. Jie padidėjo 2022 m., kai Fed padidino bazinę palūkanų normą, kad kovotų su infliacija.
Ponia Fonseca sakė, kad pirmą kartą būstą perkantys asmenys yra „iš visų pusių spaudžiami“ dėl aukštų kainų, paskolų palūkanų normų ir prasto prieinamumo. Daugelis namų savininkų, turinčių daug mažesnes hipotekos palūkanų normas, jaučiasi užblokuoti, ribodami jų mobilumą ir būsto pasiūlą.
Žemesni plėtros tempai gali padidinti namų atsargų trūkumą ir padidinti vartotojų kainas.
Jei naujos statybos nebus, kainos gali kilti dar labiau, perspėjo M. Fonseca.
JAV teisėjas atmeta Bideno statybos darbo užmokesčio taisyklę
Originalus šaltinis: JAV teisėjas blokuoja Bideno darbo užmokesčio taisyklę statybos projektams
Pirmadienį federalinis teisėjas laikinai uždraudė Bideno administracijos taisyklę, pagal kurią vyraujantys statybos rangovų darbo užmokesčio reikalavimai pratęsiami 200 mlrd. JAV dolerių federalinės paramos infrastruktūros projektuose.
JAV apygardos teisėjas Samas Cummingsas Lubboke, Teksase, nusprendė, kad Darbo departamentas negali reikalauti vyraujančių atlyginimų statybvietės sunkvežimių vairuotojams, kai vyriausybės subjektai jų aiškiai nenurodo sutartyse.
„Prezidentai ir jų agentūros… smurtauja prieš Konstituciją, kai bando vienašališkai pakeisti Kongreso aktus, kad atitiktų jų politinius pasirinkimus“, – pareiškė Reigano paskirtasis Cummingsas.
Tikėdamasis, kad pramonės prekybos grupė „Associated General Contractors of America“ pateiks ieškinį, Cummingsas sustabdė taisyklės įsigaliojimą visoje šalyje.
Darbo departamentas ir asocijuoti generaliniai rangovai į raginimus komentuoti neatsakė.
Naujojo susitarimo eros Davis-Bacon įstatyme reikalaujama, kad Darbo departamentas federaliniu mastu remiamiems statybos projektams nustatytų atlyginimų žemiausią ribą, pagrįstą vyraujančiu darbo užmokesčiu už konkrečias geografines sritis.
200 milijardų dolerių vertės projektuose daugiau nei 1 milijonas statybininkų uždirba vyraujantį atlyginimą.
Devintajame dešimtmetyje Reagano administracija atsisakė atlyginimų apskaičiavimo metodo, pagal kurį neįtraukta daug mažiau apmokamų darbuotojų ir padidintas atlyginimų lygis. Bideno administracija ją atkūrė. Atskiros prekybos grupės bylinėjasi dėl šių veiksmų.
Taisyklė taip pat suteikė vyraujantiems darbo užmokesčio standartams „teisės veikimą“, o tai reiškia, kad agentūros nebeturi jų aiškiai įtraukti į sutartis, ir išplėtė „mechanikų ir darbininkų“ apibrėžimą, įtraukiant sunkvežimių vairuotojus, kurie pristato prekes į darbo vietas.
Lapkričio mėnesį asocijuoti generaliniai rangovai padavė ieškinį, teigdami, kad šios dvi priemonės viršijo Darbo departamento vyraujančią darbo užmokesčio teisę.
Pirmadienį Cummingsas pareiškė, kad ši taisyklė nepataisomai paveiks statybų bendroves, įskaitant jų kainodarą pagal federalines sutartis.
Darbo departamentas priėmė taisyklę atnaujinti galiojančius darbo užmokesčio reglamentus, kad atspindėtų teisinius ir ekonominius pokyčius.
Profesinės sąjungos ir kiti rėmėjai teigė, kad įstatymas garantuos teisingą atlyginimą ir kovos su sukčiavimu atlyginimų srityje, ypač atsinaujinančios energijos statybos projektuose.
Šios dienos statybų naujienų santrauka
Apibendrinant galima pasakyti, kad statybos užbaigimas sutampa su pirmuoju „Overture“ viršgarsinio demonstracinio lėktuvo XB-1 skrydžiu, o tai žymi reikšmingą žingsnį viršgarsinio skrydžio atkūrimo link.
Kita vertus, tikimasi, kad sumažėję pastatų tarifai dar labiau padidins dabartinį laisvo būsto trūkumą ir dar labiau padidins vartotojų kainas.
Galiausiai Darbo departamentas pagrindė taisyklės priėmimą teigdamas, kad reikia atnaujinti galiojančius darbo užmokesčio įstatymus, kad būtų atsižvelgta į ekonomikos ir teisinės aplinkos pokyčius.
Profesinės sąjungos ir kiti įstatymo šalininkai tai pakartojo, teigdami, kad tai užtikrins, kad darbuotojai gautų teisingą kompensaciją ir atgrasytų nuo atlyginimų vagysčių, ypač daugėjant švarios energijos pastatų projektų.