
„Apple“ reglamentavimo bėdų Europos Sąjungoje krūva vėl išaugo: „iPhone“ gamintojas kaltinamas neteisėtai diskriminavęs vartotojus, taikydamas apribojimus, kaip pasiekti kai kurias jos žiniasklaidos paslaugas visame bloke.
Trijų ES valstybių narių vartotojų teisių apsaugos institucijos tiria geografinio blokavimo priemones (prieigos apribojimą), kurias Apple taiko paslaugoms, įskaitant Apple Music, iTunes Store ir App Store.
Europos Komisija ir Bendradarbiavimo vartotojų apsaugos srityje (CPC) tinklas, koordinuojantis bendrus nacionalinių vartotojų apsaugos institucijų veiksmus, antradienį pranešime spaudai paskelbė, kad „Apple“ buvo pranešta apie susirūpinimą dėl „keleto galimai draudžiamų geografinio blokavimo praktikų“.
Jei „Apple“ nesugebės išspręsti CPC tinklo susirūpinimo, ji gali susidurti su ES vartotojų apsaugos teisės aktais, pagal kuriuos baudos gali siekti iki 4% pasaulinės metinės apyvartos.
Europos Sąjungoje galioja taisyklės, kuriomis siekiama skatinti laisvą paslaugų judėjimą, ir taisyklės prieš nepagrįstą geografinį blokavimą – ir viena, ir kita yra susijusi su tuo, kad draudžia vartotojų diskriminaciją dėl jų gyvenamosios vietos.
Visas „Apple“ žiniasklaidos paslaugų, kurių susirūpinimą pažymi CPC tinklo nariai Belgijoje, Vokietijoje ir Airijoje, sąrašas yra toks: „App Store“, „Apple Arcade“, Muzika, „iTunes Store“, knygos ir tinklalaidės.
Problemos apima:
- Skirtingos „Apple“ žiniasklaidos paslaugų sąsajos skirtingose ES / EEE (Europos ekonominės erdvės) šalyse, kurių vartotojas negali pakeisti, užrakinant jas sąsajoje, rodomoje šalyje, kurioje buvo registruotas jų įrenginys.
- Mokėjimo būdų, taikomų perkant naudojant „Apple“ žiniasklaidos paslaugas, apribojimai – vėlgi, bendrovė vartotojams leidžia naudotis tik kortele, išduota šalyje, kurioje buvo registruota jų „Apple“ paskyra.
- Ir „App Store“ atsisiuntimų apribojimai. Naudotojai negali pasiekti vietinės „App Store“ iš kitų šalių, o tai reiškia, kad jie negali pasiekti kitur siūlomų programų (pvz., keliaudami ar laikinai būdami kitoje valstybėje narėje).
„Geografinio blokavimo reglamentas draudžia nepagrįstą ES klientų diskriminaciją dėl jų pilietybės, gyvenamosios vietos ar įsisteigimo vietos, kai jie nori pirkti prekes ir paslaugas iš prekybininkų, esančių kitoje valstybėje narėje“, – spaudoje rašo CPC tinklas. Paslaugų direktyva reikalauja, kad bendrosiose prieigos prie paslaugos sąlygose nebūtų diskriminacinių nuostatų, susijusių su paslaugos gavėjo pilietybe arba gyvenamąja vieta, nebent tai būtų tiesiogiai pagrįsta objektyviais kriterijais.
Apple gavo vieną mėnesį atsakyti į tinklo išvadas ir pasiūlyti įsipareigojimus spręsti problemas.
Intervencija gali sukelti dialogą tarp CPC tinklo ir „Apple“, o tai gali baigti bylą, jei „Apple“ atliks pakankamai pakeitimų, kurie išspręstų problemas, pavyzdžiui, pašalins geoblokus.
Tačiau jei „Apple“ neatsakys – arba manoma, kad jos atsakymas nevisiškai išsprendžia CPC susirūpinimą, vartotojų apsaugos institucijos gali imtis vykdymo veiksmų nacionaliniu lygiu.
„Apple“ buvo susisiekta dėl komentaro.