Praėjusią savaitę „OpenAI“ išleido labai lauktą paieškos produktą „ChatGPT Search“, skirtą „Google“. Pramonė šiai akimirkai ruošėsi kelis mėnesius, todėl „Google“ anksčiau šiais metais į savo pagrindinį produktą įtraukė dirbtinio intelekto sugeneruotus atsakymus, o tai sukėlė gėdingų haliucinacijų. Dėl šios nelaimės daugelis žmonių patikėjo, kad OpenAI paieškos sistema tikrai bus „Google žudikas“.
Tačiau maždaug dieną naudojęs „ChatGPT Search“ kaip numatytąjį paieškos variklį (taip pat galite naudoti su „OpenAI“ plėtiniu), greitai grįžau į „Google“. „OpenAI“ paieškos produktas tam tikrais atžvilgiais buvo įspūdingas ir leido pažvelgti į tai, kaip vieną dieną galėtų atrodyti AI paieškos sąsaja. Tačiau kol kas tai per daug nepraktiška naudoti kaip mano kasdienį vairuotoją.
„ChatGPT Search“ kartais buvo naudinga norint rasti atsakymus realiuoju laiku į klausimus, kuriuos man kitu atveju būčiau turėjęs naršyti per daugybę skelbimų ir SEO optimizuotų straipsnių. Galiausiai pateikiami glausti atsakymai gražiu formatu: dešinėje pusėje pateikiamos nuorodos į informacijos šaltinius su antraštėmis ir trumpu fragmentu, patvirtinančiu, kad ką tik perskaitytas AI sukurtas tekstas yra teisingas.
Tačiau dažnai tai atrodė nepraktiška kasdieniam naudojimui.
Dabartinės formos „ChatGPT Search“ nėra patikima tam, kam žmonės dažniausiai naudoja „Google“: trumpoms, naršymo užklausoms. Užklausos, trumpesnės nei keturi žodžiai, sudaro didžiąją „Google“ paieškų dalį; dažnai tai yra tik keli raktiniai žodžiai, kurie nukreipia jus į tinkamą tinklalapį. Tai yra tokių paieškų, kurias dauguma žmonių vos net sąmoningai atlieka visą dieną, o „Google“ tai daro labai gerai.
Kalbu apie „Celtics balus“, „medvilnines kojines“, „bibliotekos darbo valandas“, „San Francisko orą“, „kavines šalia manęs“ ir kitas užklausas, dėl kurių „Google“ tampa slenksčiu į internetą milijardams žmonių.
Mano bandymas su „ChatGPT Search“ kartais buvo gana varginantis, todėl supratau, kiek raktinių žodžių paieškų atlieku per dieną. Negalėjau patikimai rasti informacijos naudodamas trumpas užklausas ir pirmą kartą per daugelį metų iš tikrųjų ilgėjausi „Google“ paieškos.
Nesupraskite manęs neteisingai, „Google“ kokybė prastėjo maždaug per pastarąjį dešimtmetį, daugiausia dėl to, kad ją užtvindė skelbimai ir SEO. Vis dėlto bandymo metu „Google“ atidariau atskirame lange, nes „ChatGPT Search“ negalėjo gauti teisingo atsakymo ar tinklalapio.
Kas laimėtų: „ChatGPT“ paieška ar trumpos užklausos?
Įvedžiau „Nuggets score“, kad patikrinčiau, kaip vyksta tiesioginės NBA rungtynės tarp Denverio „Nuggets“ ir Minesotos „Timberwolves“. „ChatGPT“ man pasakė, kad „Nuggets“ laimėjo, nors iš tikrųjų pralaimėjo, ir parodė „Timberwolves“ rezultatą, kuris buvo 10 taškų mažesnis nei buvo iš tikrųjų pagal „Google“ rezultatus tuo pačiu metu.
Kitą kartą pabandžiau „pajamas šiandien“, kad patikrinčiau įmones, pranešančias ketvirčio rezultatus, kurie gali turėti įtakos akcijų kainoms penktadienį. „ChatGPT“ man pasakė, kad „Apple“ ir „Amazon“ pranešė apie savo rezultatus penktadienį, nors abi bendrovės jau pranešė diena anksčiau. Kitaip tariant, tai haliucinavo ir sukūrė informaciją.
Kito bandymo metu įvedžiau technikos vadovo vardą ir pavardę, kad surasčiau jo kontaktinę informaciją. „ChatGPT“ parodė man to asmens „Facebook“ profilio santrauką ir haliucinavo nuorodą į jo „LinkedIn“ puslapį, kurį spustelėjus buvo rodomas klaidos pranešimas.
Kitą kartą, tikėdamasis apsipirkti, įvedžiau „maišyti džinsai“. „ChatGPT Search“ man apibūdino, kas iš pradžių buvo tankūs džinsiniai džinsai (šio apibrėžimo man nereikėjo), ir rekomendavo apsilankyti Amazon.com, kad surastumėte gražią porą.
Galėčiau tęsti, bet supranti. Nutrūkusios nuorodos, haliucinacijos ir atsitiktiniai atsakymai apibrėžė mano pirmąją dieną naudojant ChatGPT paiešką.
Galbūt kada nors taps „Google“ žudiku, bet ne šiandien
Tai nebuvo nereikšmingas OpenAI paleidimas. Samas Altmanas gyrė šią funkciją už tai, kad ji yra „tikrai gera“, nors garsėja tuo, kad sumenkina savo startuolio AI galimybes. Priežastis, kodėl šis laikas skiriasi, gali būti susijęs su paieška, kuri yra viena didžiausių verslų internete, o OpenAI versija gali kelti realią grėsmę didžiausiam jos konkurentui „Google“.
Tiesą sakant, „Google“ paieška yra 25 metų senumo produktas, o „ChatGPT Search“ yra visiškai naujas. Tinklaraščio įraše OpenAI teigia, kad ateinančiais mėnesiais planuoja patobulinti šią funkciją, remdamasi vartotojų atsiliepimais, ir atrodo, kad tai gali būti reikšminga investicijų į startuolį sritis.
„ChatGPT Search“ gana gerai atsako į ilgus, parašytus tyrimo klausimus. Kažkas panašaus į „Kokioje Amerikos profesionalų sporto lygoje yra didžiausia įvairovė? nėra klausimas, į kurį galėtumėte lengvai atsakyti naudodamiesi „Google“, tačiau „ChatGPT Search“ yra gana geras, kad galėtumėte surinkti kelias svetaines ir per kelias sekundes gauti tinkamą atsakymą. (Perplexity taip pat gana gerai sprendžia šiuos klausimus, o jo paieškos produktas veikia jau daugiau nei metus.)
Palyginti su tradicine ChatGPT versija, kuri jau turėjo prieigą prie interneto, paieškos funkcija atrodo kaip geresnė naršymo žiniatinklyje sąsaja. Yra daugiau aiškių nuorodų į šaltinius, iš kurių dabar „ChatGPT“ gauna informaciją – naujienoms „ChatGPT“ kreipsis į žiniasklaidos įmones, su kuriomis buvo sudarytos visos licencijavimo sutartys.
Problema ta, kad dauguma „Google“ paieškų nėra tokie ilgi klausimai. Kad iš tikrųjų pakeistų „Google“, „OpenAI“ turi patobulinti šias praktiškesnes trumpas paieškas, kurias žmonės jau atlieka per dieną.
„OpenAI“ nesidrovi, kad „ChatGPT Search“ susiduria su trumpomis užklausomis.
„Naudodami ChatGPT paiešką pastebėjome, kad vartotojai linkę kelti klausimus natūralesniais būdais, nei anksčiau naudodamiesi kitais paieškos įrankiais“, – sakė „OpenAI“ atstovas Niko Felixas pranešime, atsiųstame „TechCrunch“. „Tuo pačiu metu žiniatinklio naršymo užklausos, kurios paprastai būna trumpos, yra gana dažnos. Laikui bėgant planuojame pagerinti tokių užklausų patirtį.
Nepaisant to, dėl šių trumpų raktinių žodžių užklausų „Google“ tapo nepakeičiama, o kol „OpenAI“ jų nesutvarkys, „Google“ vis tiek bus pagrindinė daugelio žmonių atrama.
Yra keletas priežasčių, kodėl „OpenAI“ gali susidurti su šiomis trumpomis užklausomis. Pirma, „ChatGPT“ remiasi „Microsoft Bing“, kuri, palyginti su „Google“, yra plačiai vertinama kaip prastesnis variklis. Antroji priežastis yra ta, kad dideli kalbų modeliai gali būti netinkami šiems trumpiems raginimams. LLM paprastai reikia visiškai surašytų klausimų, kad gautų veiksmingus atsakymus. Galbūt reikia pakartotinai paraginti – paleisti trumpas užklausas per LLM kaip ilgesnį klausimą – kad „ChatGPT Search“ galėtų atlikti tokias paieškas.
Nors „OpenAI“ tik dabar išleido savo paieškos produktą, „Perplexity“ AI paieškos įrankis jau aptarnauja 100 milijonų paieškos užklausų per savaitę. Perplexity taip pat buvo reklamuojamas kaip „Google“ žudikas, tačiau jis susiduria su tomis pačiomis problemomis, kai pateikiamos trumpos užklausos.
Aravindas Srinivasas, „Perplexity“ generalinis direktorius, aptarė, kaip žmonės skirtingai naudoja jo produktą, palyginti su „Google“ paieška „TechCrunch Disrupt“ anksčiau šią savaitę: „Vidutinis žodžių skaičius „Google“ užklausoje yra nuo dviejų iki trijų. Perplexity tai yra maždaug 10–11 žodžių. Taigi akivaizdu, kad „Perplexity“ dažniau naudojama tai, kad žmonės ateina ir gali tiesiogiai užduoti klausimą. Kita vertus, „Google“ įvedate kelis raktinius žodžius, kad akimirksniu patektumėte į tam tikrą nuorodą.
Manau, kad tai, kad žmonės nenaudoja šių produktų žiniatinklio naršymui, yra didesnė problema, nei tai leidžia OpenAI ar Perplexity. Tai reiškia, kad „ChatGPT Search“ ir „Perplexity“ nepakeičia „Google“ paieškos užduočiai, kurią ji geriausiai atlieka: žiniatinklio naršymą.
Vietoj to, šie dirbtinio intelekto produktai užpildo naują nišą ir pateikia informaciją, kuri palaidojama tradicinėje paieškoje. Nesupraskite manęs neteisingai, tai savaime vertinga.
„OpenAI“ ir „Perplexity“ teigia, kad jie padės geriau atlikti šias trumpas užklausas. Iki tol nemanau, kad nė vienas iš šių produktų gali visiškai pakeisti „Google“. Jei OpenAI nori pakeisti slenkstį į internetą, jis turi sukurti geresnį.