Ankstų penktadienio rytą įvykęs „CrowdStrike“ gedimas ir išmušė kompiuterius, kuriuose veikia „Microsoft Windows“, nutraukė skrydžius visame pasaulyje.
Didžiosios JAV oro linijos, įskaitant United Airlines, American Airlines ir Delta Air Lines, sustabdė skrydžių veiklą visame pasaulyje. Pasak „FlightAware“, kuri tiesiogiai stebi atšaukimus, atšaukti 7 % United Airlines skrydžių, 8 % American Airlines skrydžių ir 12 % Delta skrydžių. Palyginimui, oro linijos ketvirtadienį atšaukė atitinkamai 3%, 4% ir 1% skrydžių.
„FlightAware“ stebėjimo priemonė taip pat rodo, kad 18.30 val. ET šiandien buvo atšaukti beveik 4 434 skrydžiai, o bendras skrydžių vėlavimų skaičius viršijo 40 000. Ne visi šie atšaukimai ir vėlavimai bus susieti su „CrowdStrike“ nutraukimu.
JAV transporto sekretorius Pete'as Buttigiegas, per interviu CNBC kalbėjęs apie plačiai paplitusią gedimą, sakė, kad nors problema buvo nustatyta, jo agentūra tikisi, kad „garsėjimo arba kaskados efektas“ tęsis ir šiandien, kai oro linijos bandys grąžinti savo sistemas į įprastas. .
„Šie skrydžiai vyksta taip įtemptai, taip vienas prieš kitą, kad net pašalinus pagrindinę priežastį, tą poveikį vis tiek galite jausti visą dieną“, – sakė Buttigiegas. „Pasakysiu, kad neturime poveikio mūsų pačių sistemoms, kalbant apie FAA operacines sistemas, tokias kaip oro eismo kontrolė, arba daugumą JAV transporto departamento sistemų, bet kalbant apie pačias oro linijas, mes ketiname ten tikrai laukiu daugiau.
Buttigiegas taip pat pažymėjo, kad laivybos uostai buvo paveikti dėl problemų prie vartų, įleidžiančių ir išleidžiant sunkvežimius. Vietos Kalifornijos žinios pranešė, kad Long Byčo ir Los Andželo uostuose krovinių gabenimas buvo sutrikdytas ir atidėtas, nes šimtai sunkvežimių įstrigo laukdami, kol krovinys bus išleistas arba pakrautas.
The Federalinė aviacijos administracija paskelbė X ir Facebook, kad ji atidžiai stebi problemą ir kad kelios oro linijos paprašė pagalbos sustodamos ant žemės, kol problema bus išspręsta. Antžeminis sustojimas yra oro eismo valdymo priemonė, kuri sulėtina arba sustabdo į tam tikrą oro uostą atskrendančio orlaivio srautą.
„Mes ir toliau glaudžiai bendradarbiaujame su oro linijomis, nes jos stengiasi atnaujinti įprastą veiklą“, – rašė FAA. „Įvairiuose oro uostuose antžeminiai sustojimai ir vėlavimai bus su pertrūkiais, nes oro linijos sprendžia likusias technologijų problemas. Norėdami gauti daugiau informacijos, susisiekite su oro linijomis.”
Pasak FAA tinklalapio, tokie oro uostai kaip Bostono Logano tarptautinis oro uostas, Harry Reido tarptautinis oro uostas Las Vegase, Milvokio Mitchell tarptautinis oro uostas, Charles M. Schulz-Sonoma apygardos oro uostas ir LaGuardia oro uostas Niujorke buvo uždaryti „nereguliariems trumpalaikiams bendrosios aviacijos orlaiviams“. , arba skrydžiai, kurie nėra įprasto tvarkaraščio dalis (pvz., užsakomieji ar privatūs skrydžiai), ir orlaiviai, kurie tik skrenda, o ne oro uoste.
Oro uostai, įskaitant Atlanta International, Detroit Metropolitan, Mineapolis Saint-Paul, Solt Leik Sičio tarptautinį oro uostą ir Henry E. Rohlsen oro uostą Saint Croix mieste, vėluoja dėl nenurodytų priežasčių, kurios taip pat gali būti susijusios su „CrowdStrike“ gedimu.
Avialinijos reaguoja į „CrowdStrike“ veiklos nutraukimą
Beveik kiekviena oro linijų bendrovė susidūrė su komunikacijos problemomis dėl „CrowdStrike“ veiklos nutraukimo, įskaitant pasaulines oro linijas, tokias kaip Qantas, Air France, Ryanair, Oro Azija, „Air India“. ir kiti.
FAA oro eismo valdymo sistemos valdymo centras penktadienį paskelbė, kad dėl ryšio problemos buvo sustabdyti visi „United Airlines“ skrydžiai, nepaisant paskirties vietos ir povandeninių skrydžių.
„United Airlines“ savo svetainėje paskelbė, kad šiandien buvo paveikti skrydžiai į šiuos oro uostus ir iš jų: Klivlendas, OH (CLE); Niuarkas, NJ (EWR); Frankfurtas, Vokietija (FRA); Guamas (GUM); Honolulu, HI (HNL); Vašingtonas, DC (IAD); Hiustonas, Teksasas (IAH); Los Andželas, Kalifornija (LAX); Londonas, Didžioji Britanija (LHR); Orlandas, Florida (MCO); Chicago, IL (ORD); San Franciskas, Kalifornija (SFO).
„United“ atstovas „TechCrunch“ sakė, kad problema paveikė daugelį atskirų sistemų, įskaitant tas, kurios naudojamos orlaivio svoriui apskaičiuoti, klientų tikrinimui ir telefono sistemoms oro linijų skambučių centruose.
Buvo amerikiečių itin pigių skrydžių bendrovė „Frontier Airlines“. taip pat paveikė, bet panašu, kad atnaujino arba atnaujina įprastą skrydžio veiklą. „Spirit Airlines“, kita pigių skrydžių bendrovė, teigė, kad gedimas yra turi įtakos jos rezervavimo sistemai ir skrydžių operacijos.
„Dėl gedimo šiuo metu negalime rezervuoti svečių, kurių kelionės planai buvo sutrikdyti. Mes padėsime šiems svečiams kuo greičiau, kai mūsų pardavėjas atkurs paslaugas“, – „Facebook“ paskelbė Spirit.
„American Airlines“ taip pat patvirtino, kad techninė pardavėjo problema paveikė kelis vežėjus. Aviakompanija sakė nuo 5 val. ET ji galėjo „saugiai atkurti mūsų veiklą“. Tačiau dabartiniuose socialinių tinklų įrašuose vis dar rodomi klientai, kurių skrydžiai atšaukiami arba vėluoja.
Nepaisant to, kad „Delta“ galėjo atnaujinti kai kuriuos skrydžius, penktadienio popietę dėl gedimo buvo atšaukta daugiau nei 1 200 „Delta“ pagrindinių ir „Delta Connection“ skrydžių. „Delta“ taip pat teigė, kad penktadienį ir galbūt savaitgalį tikimasi papildomų vėlavimų ir atšaukimų.
Remiantis FAA įspėjimu apie vėlavimą ant žemės, „Delta“ skrydžiai, išvykstantys į Hartsfield-Jackson Atlanta tarptautinį oro uostą, šio rašymo metu vidutiniškai vėluoja 174 minutes. Vėlavimas turi įtakos 30 oro linijų iš JAV ir Kanados išvykoms.
„Citi“ analitikas Stephenas Trentas teigė, kad dėl to, kad gedimas įvyko ne dėl pačių oro linijų kaltės, jis netiki, kad už skrydžių atšaukimą bus baudžiama.
„Šiandieniniai sutrikimai neturėtų turėti reikšmingos įtakos pajamoms tol, kol reikšmingi patobulinimai tęsis visą dieną“, – sakė Trentas.
Vartotojų teisės
Daugelis oro linijų bendrovių, kurių skrydžiai atidėti arba atšaukti, ieško būdų, kaip padėti klientams rezervuoti skrydžius iš naujo.
„United“, „American Airlines“ ir „Delta“ atsisakė keitimo mokesčių ir kainų skirtumų klientams, kurių skrydžiai buvo atšaukti penktadienį. Klientai turi iš naujo rezervuoti šiandien, kad galėtų pasinaudoti lengvata, o jų nauji skrydžiai turi vykti nuo penktadienio iki 2024 m. liepos 25 d. Bilietai taip pat turi būti toje pačioje kajutėje ir tarp tų pačių miestų, kaip ir iš pradžių.
Oro linijų bendrovės pranešė DOT, kad parūpins maitinimą klientams, kurie vėluoja tris valandas, ir viešbučio kambarius klientams, kurie turės laukti per naktį naujo skrydžio. „Delta“ savo svetainėje taip pat nurodė, kad nukentėjusiems klientams teiks maitinimo kuponus ir apgyvendinimą viešbutyje.
Tomaszas Pawliszynas, oro keleivių teisių bendrovės „AirHelp“ generalinis direktorius, sakė, kad keleiviai, kurie nukentėjo nuo vėlavimų ir skrydžių atšaukimų, turėtų suprasti savo teises ir žinoti, kokios galimybės jiems galimos sutrikus.
„Nors šio incidento oro linijos ir oro uostai nekontroliuoja, keleiviai vis tiek turi tam tikrų teisių pagal JAV Transporto departamento (DOT) taisykles“, – „TechCrunch“ sakė Pawliszyn. „Keleiviai turi teisę į oro linijų pagalbą. Tai gali apimti kito galimo skrydžio rezervavimo pakeitimą ir, kai kuriais atvejais, maitinimo kuponus ir apgyvendinimą, jei vėlavimas tęsiasi per naktį.
Pawliszyn pažymėjo, kad „teisė į rūpinimąsi“ suteikiama už visus vėlavimus ilgiau nei dvi valandas. Jis rekomenduoja, kad keleiviai pasiliktų visus įlaipinimo talonus ir kvitus už visas išlaidas, patirtas vėlavimo metu, pavyzdžiui, maistą, gėrimus ir apgyvendinimą, kad būtų lengviau pateikti bet kokius galimus prašymus dėl išlaidų kompensavimo.
„CrowdStrike“ gedimai beveik nepaveikė traukinių
Atrodo, kad gedimas nepaveikė daugumos traukinių, įskaitant „Amtrak“, tačiau kai kurios traukinių laikui valdyti skirtos programos neveikia. Niujorko viešojo transporto sistema MTA vis dar veikia, tačiau MTA programa, rodanti metro ir autobusų tvarkaraščius bei maršrutų planavimą, didžiąją dienos dalį neveikė. 18.30 val. ET MTA programėlė vėl veikė.
Tačiau Vašingtono metro viešojo transporto sistema buvo paveiktas dėl gedimo. 5:45 ryto ET tarnyba pranešė, kad visos Metrorail stotys atidarytos laiku ir paslauga veikia kaip numatyta. Autobusai taip pat važiuoja pagal tvarkaraštį.
Lengvai paveikta automobilių pramonė
Nutraukimas palietė verslo įmones visame pasaulyje, įskaitant mažmenininkus, tarpininkavimo įmones, žiniasklaidos įmones ir kt.
Automobilių gamintojai „GM“ ir „Ford“ teigė „TechCrunch“, kad jų gamybos operacijų gedimas nepaveikė ir kad jų vartotojams skirtos programėlės, kurias savininkai naudoja transporto priemonėms atrakinti ir užrakinti bei kitai informacijai valdyti, veikia kaip įprasta. „OnStar“, GM dukterinė įmonė, kuri tvarko transporto priemonės ryšius, įskaitant pagalbos tarnybas, taip pat dirba kaip įprasta.
Bendrovės teigimu, gedimas paveikė kai kuriuos automobilių tiekėjus, įskaitant „Magna“, kuri patiria „įvairaus lygio veiklos sutrikimus“.
„Mūsų atsidavusios IT komandos glaudžiai bendradarbiauja su visais paslaugų teikėjais, kad paspartintų atkūrimą ir užtikrintų paslaugų tęstinumą visose mūsų vietose“, – elektroniniame laiške sakė „Magna“ atstovė Tracy Fuerst. „Mes taip pat glaudžiai bendradarbiavome su savo klientais ir tiekėjais, kad sumažintume bet kokį galimą poveikį.
Fuerst pridūrė, kad dėl greito pasaulinės IT komandos ir tiekėjų reagavimo didžioji jos operacijų dalis dabar vykdoma. „Artėjame prie didesnio stabilumo, kurio tikimasi ir šiandien“, – sakė ji.
„CrowdStrike“ generalinis direktorius George'as Kurtzas patvirtino, kad gedimą sukėlė „Windows“ prieglobos programinės įrangos naujinimo defektas. Jis atmetė kibernetinės atakos galimybę ir pridūrė, kad įmonė ruošiasi taisyti, o „Mac“ ir „Linux“ prieglobos tai neturėjo įtakos.
Ši istorija vystosi, bet iš pradžių buvo paskelbta 8:22 PT. Straipsnis buvo atnaujintas, kad būtų įtraukta nauja informacija apie skrydžių vėlavimus ir parodyta, kad MTA programėlė dabar veikia.