Naujausi generatyvūs modeliai sukuria puikias demonstracines versijas, bet ar jie tikrai pakeis žmonių filmų ir televizijos kūrimo būdą? Pasak filmų kūrimo ir VFX ekspertų, ne trumpuoju laikotarpiu, bet ilgalaikėje perspektyvoje pokyčiai gali tiesiog viršyti mūsų įsivaizdavimo.
SIGGRAPH diskusijoje Denveryje Nikola Todorovičius („Wonder Dynamics“), Freddy Chavezas Olmosas („Boxel Studio“) ir Michaelas Blackas („Meshcapade“, Maxo Plancko institutas) aptarė generatyvaus dirbtinio intelekto ir kitų sistemų potencialą pakeisti, bet nebūtinai pagerinti, kaip šiandien kuriama žiniasklaida. Jie sutarė, kad nors galime pagrįstai abejoti šių priemonių naudingumu artimiausioje ateityje, inovacijų lygis yra toks, kad turėtume būti pasirengę radikaliems pokyčiams bet kuriuo metu po to.
Viena iš pirmųjų sprendžiamų temų buvo nepraktiškas šiandieninių vaizdo įrašų generatorių pobūdis.
Todorovičius pastebėjo „klaidingą AI suvokimą, kad tai sprendimas vienu spustelėjimu, kad jis suteiks jums galutinį VFX kadrą, o tai tikrai neįmanoma. Gal ir pasieksime, bet jei neturi redagavimo galimybių, ta juodoji dėžė tau nelabai ką duoda. Tai, ką matome šiuo metu, yra UX vis dar atrandamas – šios tyrimų bendrovės pradeda mokytis 3D ir filmų kūrimo terminų.
Blackas atkreipė dėmesį, kad kalbai iš esmės trūksta gebėjimo apibūdinti kai kuriuos svarbiausius vizualinės kūrybos aspektus.
„Turiu galvoje tokius dalykus kaip jogos pozos, baleto pozos, yra keletas klasikinių dalykų, kuriems turime pavadinimus, kuriuos galime apibrėžti, bet daugumai dalykų, kuriuos darome, pavadinimų neturime“, – sakė jis. „Ir tam yra rimta priežastis: taip yra todėl, kad žmonės iš tikrųjų turi generatyvų elgesio modelį. Bet aš neturiu generatyvaus modelio vaizdai mano galvoje; jei noriu tau paaiškinti, ką matau, negaliu to išmesti iš akių ir nesu pakankamai geras menininkas, kad galėčiau tai tau nupiešti. Taigi aš turiu vartoti žodžius, o vizualiniam pasauliui apibūdinti turime daug žodžių. Bet jei noriu apibūdinti jums konkretų judesį, man nereikia jo apibūdinti žodžiais – aš tiesiog darau tai už jus, o tada jūsų motorinė sistema mane mato ir aktyviai tai supranta. Taigi mes, manau, kad tai yra biologinė priežastis, neuromokslinė priežastis, kad mes neturime žodžių visam savo judėjimui.
Tai gali atrodyti šiek tiek filosofiška, tačiau rezultatas yra toks, kad teksto vaizdų sistemos yra iš esmės ribotos, kaip jas valdyti. Net šimtai technologijų ir meno terminų, naudojamų kiekvieną dieną filmavimo aikštelėje ir pogamyboje, yra nepakankami.
Chavezas Olmosas pabrėžė, kad būdamas iš Meksikos jis turėjo mažai galimybių dalyvauti filmų kūrimo pasaulyje, nes visi pinigai ir patirtis buvo sutelkti Los Andžele. Tačiau jis sakė, kad dirbtinio intelekto žinios (ir jų paklausa) yra plačiau paskirstytos. „Turėjau palikti Meksiką, nes ten neturėjau galimybės; Dabar matau, kad tą pačią galimybę turi žmonės, kuriems nereikia vykti į užsienį.
Tačiau Black nerimauja, kad staigi prieiga prie šių procesų gali turėti nenumatytų pasekmių per trumpą laiką.
„Galite kam nors padovanoti galingą automobilį, tai nedaro jo Formulės 1 pilotu, tiesa? Tai šiek tiek panašu į tai, ką turime dabar. Žmonės kalba apie tai, visi kurs filmus. Tiesą sakant, jie bus s––“, – sakė jis. „Demokratizacija yra būtent tai [Chavez Olmos] sakė, o galia yra ta, kad galbūt koks nors naujas balsas turės galimybę, kurios kitaip nebūtų. Tačiau, mano nuomone, žmonių, kuriančių tikrai gerus filmus, vis tiek bus mažai.
„Tikroji revoliucija, – tęsė jis, – tikroji galia to, ką matome dirbtinio intelekto srityje, yra ta, kad pamatysime visiškai naują pramogų žanrą, ir aš tiksliai nežinau, kaip tai atrodys. Spėju, kad tai bus kažkas tarp vaizdo žaidimų ir filmų bei tikrojo gyvenimo. Kino industrija yra pasyvus pasakojimas: aš sėdžiu ir stebiu, tai tarsi teatras ar podcast'as. Aš esu pasyvus pramogų gavėjas. Tačiau kasdieniame gyvenime vieni kitiems pasakojame istorijas, kalbamės apie tai, ką veikėme savaitgalį ir pan. Ir tai labai aktyvus interaktyvus pasakojimas.
Tačiau prieš tai įvykstant Chavezas Olmosas sakė, kad tikisi tradicinės dirbtinio intelekto sukurtų vaizdų ir aktorių priėmimo kreivės:
„Manau, kad tai turės tą pačią reakciją, kurią patyrėme, kai pamatėme pirmąjį „Final Fantasy“ filmą arba „Poliarinį ekspresą“ – kažkas dar bus ne visai ten, bet žmonės ims priimti šiuos filmus. Ir vietoj viso CG filmo tai bus visas AI filmas, kurį, manau, pamatysime net šių metų pabaigoje. Manau, kad žmonės tai praeis, pavyzdžiui, „Gerai, tai yra AI“, žmonės tai priims.
„Svarbiausia yra tai, kad Pixar mus to labai aiškiai išmokė: viskas yra apie istoriją. Viskas apie ryšį su personažais. Tai apie širdį. Ir jei filmas turi širdį, nesvarbu, ar veikėjai yra dirbtinis intelektas, manau, žmonėms patiks filmas“, – sakė Black. „Tai nereiškia, kad jie nenorės žmonių. Žinojimas, kad tai tikri žmonės, kaip ir mes, bet kur kas geresni už mus, įdomu pamatyti žmogų savo žaidimo viršūnėje, tai įkvepia mus visus, ir nemanau, kad tai dings.