Meilė maistui ir, žinoma, sūriui, Vokietijos fermentacijos startuolio „Formo“ įkūrėjui Romanui Plewka ir jo komandai skyrė didžiulį 61 mln.
Pirmuosiuose Berlyne įsikūrusio startuolio produktuose naudojamas Koji baltymas – grybelinis mikroorganizmas, kuris tūkstančius metų buvo naudojamas Azijos virtuvėje, pavyzdžiui, miso ir sojos padažas. Tačiau nors Koji yra senovinis ingredientas, „Formo“ teigia esanti pirmasis fermentacijos startuolis, galintis jį panaudoti pramoniniam sūrio be pieno kiekiui gaminti.
Faktas yra tai, kad frazė „veganiškas sūris“ gali išvalyti kambarį greičiau nei „Stinking Bishop“ plokštė. Daugelis ankstyvųjų sūrio gaminių, kurių sudėtyje nėra pieno, versijų yra labai prastas tikrojo sandorio imitavimas. Paprastai jie naudoja augalinius baltymus kaip pagrindą, bet yra apibarstyti priedais, kad pagamintų kažką, kas panašu į sūrį. Deja, tai dažnai reiškia nesveiką, neįprasto skonio maisto produktus su lipniu pojūčiu burnoje.
Yra geresnės kokybės veganiškų sūrių, tačiau jie dažnai gaminami naudojant riešutų pieno pagrindą, o tai gali padidinti jų mažmenines kainas. „Formo“ Koji baltymų naudojimas yra naujas posūkis sudėtingoje kategorijoje, kuri, tikimasi, patenkins vartotojus.
Būdamas grybelis, Koji nėra augalas; tai mikroorganizmas. Taigi šiuos baltymus galima užauginti fermentuojant kubiluose – tai šiek tiek panašu į alaus virimą. Plewka teigia, kad „Forma“ nepieniniuose sūriuose baltymų kiekis yra panašus į tradicinį sūrį.
„Įmonę įkūrėme 2019 m. ir nuo tada sukūrėme tris technologijų platformas ir sukūrėme daug IP vertės; patentai ir komercinės paslaptys“, – sako jis „TechCrunch“. „Per tą laiką buvome vienintelis rinkos dalyvis, kuris dabar galėjo arba gali pristatyti pelningus produktus visu pramonės mastu su antruoju pagal dydį mažmenininku, kuris paskatino didelį investuotojų susidomėjimą, kurį konvertavome. B serijoje“.
Dviguba strategija
Koji kaip pradinio baltymo naudojimas leidžia „Formo“ išvengti Europos reguliavimo institucijų patvirtinto naujo maisto produkto – šis procesas gali užtrukti ne vienerius metus, o tai reiškia, kad jis gali pateikti savo maistą tiesiai į rinką ir pradėti uždirbti pajamų.
Nors „Formo“ save vadina tikslios fermentacijos paleidimo įmone, Plewka pabrėžia šią „dvigubą strategiją“ – paaiškina, kad ji prasidėjo vadinamuoju „mikrofermentacija“, dėl kurios nekeičiama dalyvaujančių mikroorganizmų genetinė struktūra, todėl nėra reikalavimo gauti teisės aktų patvirtinimo. nauji maisto produktai.
Pirmajai sūrių bangai „Formo“ iš esmės tik fermentuoja ir renka Koji baltymus. Tada jis naudoja gautą skystį sūriams gaminti. Kadangi sudedamųjų dalių atžvilgiu nėra nieko naujo, nereikia, kad jo sūris iš Koji gautų teisės aktų patvirtinimą. Tačiau būsimiems produktams ji ketina įsitraukti į mikroorganizmų genų redagavimą, kad galėtų gaminti pieno baltymus be karvių ir į savo portfelį įtraukti platesnį sūrių be gyvulių asortimentą.
Rekomenduojama mažmeninė Formo pirmųjų dirbtinių sūrių kaina yra šiek tiek didesnė, palyginti su pieno produktais. Pirmieji jo gaminiai – kreminio sūrio stiliaus tepama varškė Frishchain (2,89 €) ir minkštas brie stiliaus sūris Camembritz (3,99 €). Tačiau Plewka mano, kad startuolis galės pasiekti kainų paritetą – ir galbūt galų gale eiti dar toliau – toliau tobulindamas savo technologijas ir didindamas gamybą.
Startuolis skyrė penkerius metus moksliniams tyrimams ir plėtrai, kad sukurtų savo gamybos platformas, kad galėtų gaminti įvairių rūšių sūrius (kiti gaminami produktai yra fetos tipo ir mėlynasis). Pirmieji du buvo parduoti tik praėjusią savaitę, juos galima įsigyti keturiais SKU (paprastos versijos; plius žolelių ir pomidorų variantai tepamam produktui) daugiau nei 2 000 REWE, BILLA ir METRO parduotuvių Vokietijoje ir Austrijoje.
Nors masto mažinimas, kaip būdas sumažinti išlaidas, yra Formo žaidimo dalis, Plewka teigia, kad jos produktų kokybė pateisina priemoką, nes labai pagerėjo tvarumas ir gyvūnų gerovės nauda, palyginti su tradiciškai gaminamu sūriu.
Gyvulininkystei reikia itin daug žemės ir išteklių, o pieno pramonė išmeta apie 3,4 % viso pasaulio anglies dvideginio. Intensyvaus ūkininkavimo metodai taip pat yra prasti gyvūnų gerovės srityje, todėl hormonai ir antibiotikai gali patekti į žmonių maisto grandinę. Veganiški sūriai visų šių problemų išvengia – jei tik jie gali įveikti didelį vartotojų pranašumą.
„Formo“ teigia, kad „Frischhain“ gamybai naudojamas mikrofermentacijos procesas išskiria 65% mažiau išmetamųjų teršalų, sunaudoja 83% mažiau žemės ir reikalauja 96% mažiau vandens nei pieno pagrindo grietinėlės sūris.
Taip pat nėra jokių bauginančių priedų – neskaitant riboto Koji baltymų, augalinių baltymų, vandens ir trupučio druskos sudedamųjų dalių sąrašo, todėl „Formo“ gali išvengti kaltinimų, kad ji išvilioja itin perdirbtą maistą (kibirą, kuriame yra kai kurių žemos kokybės veganiškų sūrių produktų). aiškiai sėdėti).
Skanus, kupinas džiaugsmo sūris?
„Mes tiesiog norime pateikti skanius produktus be jokių minusų, neigiamų išorinių poveikių ir visiško malonumo bei džiaugsmo vartotojams nemokamai nei aplinkai, nei gyvūnams, nei visuomenei apskritai“, – sako Plewka. „Tai tikrai yra mūsų misija. Mums buvo aišku, kad to negalima pasiekti naudojant augalinius baltymus, nes augaliniai baltymai sūrių gamyboje tiesiog nefunkcionuoja. Taigi, siekdami sukurti funkcionalius ir biologiškai identiškus baltymus tikro sūrio gamybai, kreipiamės į tikslią fermentaciją.
Plewka į „Formo“ atvyko turėdamas investavimo į maistą išsilavinimą ir meilę maistui. Jis aiškina, kad kuo daugiau jis žiūrėjo į maisto rinką, tuo labiau jį vargino neefektyvumas ir kitos rimtos problemos – nuo gyvūnų gerovės ir aplinkos blogėjimo iki tiekimo grandinės pažeidžiamumo ir atsparumo stokos. Startuolis yra jo siekis visa tai išspręsti.
Šiuo metu „Formo“ per mėnesį gali pagaminti 100 tonų fermentuotų Koji baltymų ir augalinių baltymų sūrio. Naujasis finansavimas leis iki 2025 m. pradžios padidinti gamybą iki 1000 tonų per mėnesį pagal Plewka.
Jo gaminamas ne pieninis pienas gali būti perduotas tradiciniams sūrio gamintojams, kad jie paverstų gatavu produktu – tai, kaip teigia Formo, – panaudojant senas perdirbimo žinias, kad būtų gautas tvaresnis amatinis, bet veganiškas maistas.
Su B serijos fondais „Formo“ teigia planuojanti plėstis į kitas Europos rinkas ir už jos ribų.
Pasaulinė sūrio rinka vertinama daugiau nei 240 milijardų dolerių, net jei ji gali iškirpti nedidelę šio didelio rato gabalėlį, tai gali būti labai skanus verslas, todėl lengva (sūri) suprasti, kodėl investuotojams geria burnos.
Prabėgus ilgiems pradiniams MTTP metams, „Formo“ skamba labai nerimtai dėl to, kur toliau tęsis, o tai rodo, kad grynasis pelnas pasieks anksčiau nei vėliau, nepaisant to, kad pirmuosius produktus pristatė tik prieš savaitę. „Ankstyvas priėmimas buvo fenomenalus“, – sako Plewka.
Kaip minėta pirmiau, ji planuoja pradėti tikslią fermentaciją – sudėtingesnį gamybos procesą, kai mikroorganizmas, pvz., mielės, yra modifikuojamas genais, kad galėtų gaminti, pavyzdžiui, pieno baltymus, nedalyvaujant karvėms.
Nemažai kitų tikslios fermentacijos įmonių (pvz., Prancūzijos Bon Vivant) taip pat kuria ne gyvulinės kilmės sūrius. Taigi didėja susidomėjimas tokio tipo pieno pramonės transformavimo metodo komercializavimu. Tačiau tokiems produktams reikalingas teisės aktų leidimas, nes nauji maisto produktai reiškia, kad regioninis pristatymas vis dar gali trukti daugelį metų. (Taip pat kodėl Suomijos „Solar Foods“ ieškojo Azijos, kur pirmą kartą pristatys savo naujus mikroorganizmų pagrindu pagamintus baltymus, sumaišytus su veganiškais ledais.)
Plewka sako, kad „Formo“ nori gaminti ir naudoti ne gyvulinės kilmės kazeino baltymus, kad galėtų į savo asortimentą įtraukti lydomų kietųjų sūrių (jis sako, kad kietąjį sūrį, kurio pagrindą sudaro Koji, būtų sunku pasiekti). Tačiau pradėjus nuo grybų pagrindu pagaminto fermentuoto produkto, jis gali patekti į rinką, gauti pajamų ir tuo tarpu pradėti kurti vartotojams skirtą prekės ženklą.
„Didysis kazeino (pieno baltymų) skirtumas yra tas, kad jis užtikrina tamprumą“, – pažymi jis. „Tai reiškia, kad kaitinant sūrį, sūris tirpsta ir sukuria tą lipnumą bei tamprumą, kurį paprastai žinote iš tokio dalyko kaip mocarela. Taigi šiandien mūsų produktų funkcionalumas yra ribotas.
„Formo’s B round“ yra esamų investuotojų derinys, įskaitant „Elevat3 Capital“, „EQT Ventures“, „Foodlabs“, „Grazia Capital“, „Happiness Capital“, „Lowercarbon Capital“ ir „M Ventures“, taip pat naujus investuotojus, tokius kaip mažmenininkas REWE Group, kuris yra antras pagal dydį Europos mažmenininkas (ir jau turi pirmuosius produktus), kartu su Indiposa Investments, Sazaby League, Seven Ventures, The Nature Conservancy ir Woodline Partners.