Antradienį „Made by Google“ renginyje „Google“ paskelbė, kad nauja „Pixel 9“ linija atvyksta į Indiją. Naujienos taip pat atskleidžia naują sulankstomą bendrovės gaminį, kuris pirmą kartą pristatomas antroje pagal dydį išmaniųjų telefonų rinkoje.
„Google“ plečia savo pardavimo kanalus šalyje, bendradarbiaudama su dviem neprisijungus veikiančiais mažmeninės prekybos tinklais – „Tata Group“ priklausančia „Croma“ ir „Reliance“ mažmeninės prekybos dukterine įmone „Reliance Digital“ – kartu su savo ilgamečiu internetiniu partneriu „Flipkart“. Ji taip pat pristatė tris aptarnavimo centrus, kad pagerintų garantinį aptarnavimą.
Tačiau „Android“ gamintojui, kuris šiuo metu Indijoje užima mažiau nei 1 proc., išlieka didelių iššūkių.
„Pixel 9“ naujienos ateina, kai Indijoje auga aukščiausios kokybės produktų pardavimas, o jų pigių kolegų sąskaita. „Apple“ buvo reikšminga šios tendencijos naudos gavėja. „Cupertino“ kompanija dominavo Indijos išmaniųjų telefonų rinkos super-premium segmente (800 USD ir daugiau) ir per metus išaugo 83 % pagal IDC.
„Google“ taikosi į segmentą su „Pixel 9“ serija, kurios kaina prasideda nuo 79 999 Indijos rupijų (~ 950 USD) už įprastą „Pixel 9“. Ši linija baigiasi iki 172 999 Indijos rupijų (~ 2 060 USD) už Pixel 9 Pro Fold. Tuo tarpu „iPhone 15“ šiuo metu kainuoja nuo 79 600 Indijos rupijų (~ 950 USD) už bazinį „iPhone 15“, o už „iPhone 15 Pro Max“ – net 193 500 (~ 2 300 USD).
Istorija iki šiol
„Google“ jau ilgą laiką parduoda savo „Pixel“ telefonus Indijoje, nors tik neseniai pradėjo sutelkti dėmesį į šalį.
Remiantis IDC duomenimis, kuriais dalijasi tik su „TechCrunch“, „Google“ išmaniųjų telefonų pardavimai Indijoje 2023 m. išaugo daugiau nei 1 300 % iki 665 000 vienetų, o 2020 m. – 47 000 vienetų. Tačiau bendra bendrovės rinkos dalis išliko minimali – 0,5 %. Įperkamos „Pixel A“ serijos „Google“ pardavimuose dominavo – 2023 m. jos dalis sudarė 65 proc.
Vis dėlto net ir pigesnė „Pixel A“ serija nėra įprastas įrenginys šalyje, o „Pixel 8a“ kainuoja nuo 52 999 Indijos rupijų (~ 630 USD). Anot analitikų įmonės, pirmaujantis segmentas (200–400 USD) pirmauja Indijos rinkoje ir užima 30 proc.
„Counterpoint Research“ duomenys patvirtina IDC išvadas – „Pixel“ išmaniųjų telefonų asortimentas užima 1 % Indijos aukščiausios kokybės segmento, o 0,25 % – visoje išmaniųjų telefonų rinkoje.
„Counterpoint“ analizė rodo, kad „Pixel A“ serija sudarė 73% visų „Google“ išmaniųjų telefonų siuntų Indijoje 2023 m.
„Ši serija padėjo Google išplėsti savo pasiekiamumą šalyje“, – „TechCrunch“ sakė Tarunas Pathakas, „Counterpoint“ tyrimų direktorius. „Jos įperkamumas leido „Google“ pasiekti platesnę auditoriją.
Reikalingos „didžiulės didelio decibelo rinkodaros išlaidos“.
Per pastaruosius kelis mėnesius „Google“ išplėtė savo Indijos pėdsaką. Bendrovė pradėjo rinkti Pixel 8 išmaniuosius telefonus vietoje, kad kreiptųsi į Indijos vyriausybę, kuri aktyviai skatina prekių ženklus, kad padėtų Pietų Azijos valstybei tapti pasauliniu gamybos centru. Taip pat labai svarbu, kad „Google“ išplėtė savo pardavimo kanalus ir aptarnavimą po pardavimo šalyje.
Nepaisant to, rinkos ekspertai mano, kad „Google“ turi išleisti daug daugiau pinigų Indijoje, kad pagerintų savo rinką ir konkuruotų su „Apple“ ir „Samsung“.
„Premium rinkos segmente pastebimas sveikas augimas, kurį daugiausia skatina Apple, tačiau tai tikrai rodo mažą, bet augantį vartotojų, kurie nori išlaidauti, segmentą. „Google“ norėtų šiek tiek pasisemti šio segmento, naudodama fotoaparato galimybes ir į AI orientuotą OS. Žinoma, norint įgyti reikšmingą rinkos dalį ir pasidalyti vartotojų mintimis, reikės didelių didelių decibelų rinkodaros išlaidų“, – „TechCrunch“ sakė IDC viceprezidentas Navkendaras Singhas.
Singhas pridūrė, kad „Google“ turi išplėsti savo pardavimo kanalus, kad padidintų savo vartotojų bazę šalyje, kur internetinės operacijos sudaro vienaženklį mažmeninės prekybos procentą.
„Tik prisijungus ir ribotas buvimas neprisijungus nėra perspektyvi ilgalaikė strategija Indijoje, kur vartotojai vis dar jaučia poreikį liesti ir jausti įrenginius, ypač aukščiausios kokybės segmente“, – sakė jis. „Google turi įsiveržti į neprisijungus pasiekiamą kanalą, kad patrauktų Samsung A ir S serijos vartotojus aukščiausios kokybės mažmeninės prekybos parduotuvėse 20–30 geriausių Indijos miestų.
Analitikai mano, kad išmaniųjų telefonų pardavėjui gali šiek tiek padėti „Google“ sprendimas pradėti nuo dviejų pradinių neprisijungus veikiančių kanalų, kartu su „Flipkart“ išskirtinumu internete.
„Taikydami šį daugiakanalio metodą galime tikėtis didesnio augimo ir priėmimo“, – sakė Pathakas iš Counterpoint.
„Counterpoint“ prognozuoja, kad „Pixel“ serijos dalis Indijoje išliks mažesnė nei 1%, o „Pixel A“ modeliai ir toliau skatins „Google“ augimą.
Pagrindinė priežastis, kodėl „Google“ ir toliau turi minimalų pirkėjų susidomėjimą Indijoje, yra jos kainodara.
„Tai nėra puiki kaina“, – tvirtino Singhas. „Visiškai nesinchronizuotas. Atrodo, kad „Google“ nori išlaikyti savo maržas.
„Google“ taip pat siūlo daugybę dirbtinio intelekto funkcijų savo naujuose „Pixel“ telefonuose, kad pritrauktų klientus. Tačiau Singhas manė, kad vartotojai nesirenka remdamiesi dirbtinio intelekto ypatybėmis ir neperka tokių funkcijų.
„Vidutinės ir ilgesnės trukmės laikotarpiu dirbtinio intelekto funkcijos vaidins svarbų vaidmenį skatinant pirkti, ypač aukščiausios klasės segmente, ypač jei ir kai „Apple“ nuspręs savo „iPhone“ įdiegti dirbtinį intelektą įrenginyje“, – sakė jis.