Jungtinių Valstijų teisingumo departamentas ir 30 valstijų generalinių prokurorų pateikė ieškinį Live Nation Entertainment, pagrindinei Ticketmaster bendrovei, dėl tariamos monopolinės veiklos.
„Live Nation“ ir „Ticketmaster“ susijungė 2010 m., sukurdami dominuojančią pramogų mašiną, kuri kontroliuoja didžiąją dalį bilietų pardavimo ir vietų užsakymų šalyje. Tačiau Taylor Swift gerbėjų patirtis perkant bilietus į Eras turą 2022 m. pabaigoje buvo tokia siaubinga, kad įstatymų leidėjai atidžiau pažvelgė į pramogų milžino kontrolę pramonėje – išankstinis pardavimas buvo prisotintas nesklandumų ir valandų laukimo, o viešas išpardavimas. buvo atšauktas dėl didelio eismo.
„Live Nation slopina savo konkurenciją naudodama įvairias taktikas – nuo mažesnių regioninių rengėjų ir renginių vietų įsigijimo iki grasinimų ir keršto iki susitarimų su varžovais“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje sakė JAV generalinis prokuroras Merrickas Garlandas.
Tai ne tik „Swiftie“ problema – greičiau popžvaigždės kultūrinis paplitimas atskleidžia žmonių nusivylimą „Live Nation-Ticketmaster“. Nuo punk grupių iki podcast'ų vedėjų – prastos patirties su „Ticketmaster“ dėka kompanija tapo bjauria gerbėjams. Balandžio mėn., kai „Dungeons & Dragons“ tikrojo vaidinimo šou „Dimension 20“ pradėjo parduoti bilietus į pasirodymą Madison Square Garden, „Ticketmaster“ dinamiška kainodaros struktūra pavertė bilietų kainas tokias astronomiškai aukštas, kad jos buvo nepasiekiamos daugumai gerbėjų. 20 dimensiją gaminanti bendrovė „Dropout“ vėliau pareiškė, kad dinamiška kainodara, kuri automatiškai padidina bilietų kainas pagal paklausą, nebuvo jiems paaiškinta prieš parduodant bilietus.
„Live Nation“ vykdomasis viceprezidentas Danas Wallas paskelbė pareiškimą, atsakydamas į kaltinimus Teisingumo departamento ieškinyje.
„Skunde – ir juo labiau jį paskelbusioje spaudos konferencijoje – bandoma „Live Nation“ ir „Ticketmaster“ pavaizduoti kaip gerbėjų nusivylimo tiesioginių pramogų pramone priežastimi“, – sakoma pareiškime. „Dėl didelių bilietų kainų kaltina koncertų rengėjus ir bilietų pardavimo bendroves, kurių nė viena nekontroliuoja bilietų kainų. Jame neatsižvelgiama į viską, kas iš tikrųjų lemia didesnes bilietų kainas, pradedant gamybos kaštais ir baigiant atlikėjo populiarumu, baigiant 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę veikiančiu internetu, kuris atskleidžia visuomenės pasirengimą mokėti daug daugiau, nei kainuoja pirminiai bilietai.
Wall toliau lygina „Ticketmaster“ 5 % supirkimo rodiklį su tokių kompanijų kaip „Twitch“ (50 proc.), „StubHub“ (37 proc.), „Uber“ (25 proc.) ir keletu kitų. Tačiau, išskyrus „StubHub“ – perpardavimo platformą – palyginimai nėra visiškai vieni. „Ticketmaster“ taip pat taiko įvairių paslaugų mokesčius, kurie viršija 5%. Lieka faktas, kad jaunesnėms įmonėms sunku sutrikdyti „Live Nation“ įsitvirtinimą pramonėje, nes didžioji dauguma Amerikos renginių vykdo verslą su jomis.
Garlandas teigia, kad visuomenės nusivylimas tariamu „Live Nation“ monopolistiniu elgesiu Amerikoje yra aštresnis nei kitose šalyse.
„Kitose šalyse, kur renginių vietos nėra saistomos išskirtinių Ticketmaster bilietų pardavimo sutarčių, vietos dažnai naudojasi keliomis bilietų pardavimo įmonėmis tam pačiam renginiui, todėl gerbėjai mato mažesnius mokesčius ir novatoriškesnius bilietų pardavimo produktus“, – sakė Garlandas.