
„Kodiak Robotics“ klientui „Atlas Energy Solutions“ oficialiai perdavė du autonominius sunkvežimius, o tai pažymi pirmąjį startuolio komercinį paleidimą.
Atlas, kuris teikia atramos (ty smėlio) ir naftos telkinių logistiką, gruodžio mėnesį gavo pirmuosius sunkvežimius su Kodiak ir netrukus po to pradėjo dirbti bekelės aplinkoje Vakarų Teksaso atokiame Permės baseine. Anot „Kodiak“ įkūrėjo ir generalinio direktoriaus Dono Burnette'o, bendrovė jau pristatė 100 krovinių naudodama savaeigius sunkvežimius, prie kurių vairo nesėdi vairuotojas dėl žmogaus saugumo.
„Kiek žinome, tai pirmas kartas, kai klientas turi ir naudoja transporto priemonę be vairuotojo, o ne AV bendrovę, ir manome, kad tai yra ateities modelis“, – „TechCrunch“ sakė Burnette.
Iki šiol „Kodiak“ ir jos konkurentai tokiose erdvėse kaip „Aurora Innovation“ ir „Waabi“ vykdė komercinius pilotus klientams greitkeliuose, o už vairo sėdėjo žmonių saugos vairuotojai. Šių pilotų metu „Kodiak“ priklausantys sunkvežimiai vežė krovinius siuntėjų ar vežėjų vardu. Tačiau tikslas yra parduoti AI Driver-as-a-Solution tokioms įmonėms kaip Atlas. Kitaip tariant, „Kodiak“ ir kiti nenori ilgainiui vykdyti savo gabenimo operacijų, o sutelkti dėmesį į savarankiško vairavimo technologijos pardavimą.
Palyginimui, robotaksi pramonėje tokios įmonės kaip „Waymo“ ir anksčiau „Cruise“ turėjo savo pavėžėjimo paslaugas ir jas vykdė, tačiau neseniai „Waymo“ partnerystė su „Uber“ ir „Moovit“ rodo, kad įmonė ilgainiui taip pat gali atsisakyti teikti tokias paslaugas.
Pirmą kartą „Kodiak“ apie savo partnerystę su „Atlas“ paskelbė 2024 m. liepos mėn., kai jiedu baigė pirmąjį „Kodiak“ važiavimą be vairuotojo, tiekdami smėlio smėlį atokiame Vakarų Teksaso Permės baseine – nestruktūruotoje, bekelės aplinkoje. Nors „Kodiak“ vis dar turi aktyvių pilotų, vežančių krovinius greitkeliuose, ir planuoja vykdyti ilgalaikius autonominius krovinių gabenimus, „Atlas“ sandoris yra pagrindinė startuolio artimiausios ateities į rinką strategijos dalis.
„Burnette“ teigimu, visureigių autonomija turi savo unikalių iššūkių, pavyzdžiui, nuolat besikeičiantį kraštovaizdį ir HD žemėlapių, kuriais būtų galima pasikliauti, tačiau tai yra greitesnis kelias į pajamas nei važiavimas greitkeliu.
Ir tas lažybos jau duoda vaisių.
„Kodiak“ dabar uždirba pajamas iš „Atlas“ per metinę aparatinės ir programinės įrangos prenumeratą, į kurią įeina „Kodiak“ modulinių jutiklių, kurie montuojami „Atlas“ priklausančiuose sunkvežimiuose, kaina, taip pat savaime važiuojančios programinės įrangos, stebėjimo ir atnaujinimo paslaugos.
„Mes integruojame API į (kliento transporto valdymo sistemą), kuri leidžia „Atlas“ naudoti esamus įrankius, kad efektyviai nurodytų sunkvežimiams be vairuotojo, kur eiti“, – sakė Burnette. „Bet dar svarbiau, kad jie kontroliuoja logistiką. Mes tame nedalyvaujame. Mes tik užtikriname, kad kol sunkvežimiai veikia, kad jie stovėtų, būtų sveiki, saugūs, o jei kiltų problemų, galėtume įsikišti ir atlikti techninę priežiūrą.
Atlas, veikiantis 75 000 kvadratinių mylių Permės bazėje Teksase ir Naujojoje Meksikoje, per metus planuoja išplėsti sunkvežimių be vairuotojų skaičių, todėl „Kodiak“ įkūrė biurą netoliese esančioje Odesoje, Teksase, kad paremtų „Atlas“ veiklą – 18 000 – kvadratinių pėdų patalpa su 12 Kodiak darbuotojų komanda. Iki pirmojo ketvirčio pabaigos „Kodiak“ ketina padidinti šį skaičių iki maždaug 20 žmonių.