Su Emyratų karališka šeima susijusi kontroliuojančioji bendrovė investuoja į naują bendrą Abu Dabyje įsikūrusio „Marlan Space“ ir startuolio „Loft Orbital“ įmonę daugiau nei 100 mln. USD, kad padidintų regiono vidaus palydovų gamybos pajėgumus.
Bendra įmonė, pavadinta „Orbitworks“, bus pirmoji komercinė įmonė Jungtiniuose Arabų Emyratuose, masiškai gaminanti palydovus. Didžioji dalis nuosavybės priklauso „Marlan Space“, naujai kosmoso bendrovei, susijusiai su „International Holding Company“. Pati IHC didžiąją dalį kontroliuoja Karališkoji grupė – konglomeratas, priklausantis Abu Dabio valdančiajai karališkajai šeimai.
JAE turi didelių ambicijų dėl kosmoso ir turi didelių kišenių jiems finansuoti. JAE kosmoso agentūra (JAEA) skaičiuoja mažiau nei dešimtmetį, tačiau vyriausybė išleido milijardus investuodama į vietinius pajėgumus ir užmegzdama partnerystę su kitomis šalimis ir komerciniais veikėjais. JAE išsiuntė savo pirmąjį astronautą (arba privačiai finansuojamą „skrydžio į kosmosą dalyvį“, kaip teigė NASA) į TKS 2019 m. po dvejų metų ji tapo naujausia labai nedidelės tautų grupės nare, iškėlusia zondą į Marso orbitą.
Persijos įlankos šalies kosminėje ekosistemoje yra keletas pagrindinių veikėjų už JAESA ribų: Space42, Emyratų palydovų įmonės Yahsat ir duomenų analizės bendrovės Bayanat susijungimas; EDGE grupė, didelė pramonės įmonė; ir keletas universitetų bei mokslinių tyrimų institucijų, tokių kaip Nacionalinis kosmoso ir mokslo technologijų centras. Šalis yra toje vietoje, kur ji nori įdiegti palydovų žvaigždynus ir įdiegti palydovų gamybos pajėgumus.
„Lof Orbital“ generalinis direktorius Pierre'as-Damienas Vaujouras neseniai viename interviu sakė, kad jau seniai domėjosi JAE kosmine ekosistema: „Net kai įkūrėme „Loftą“, pačioje pradžioje turėjau omenyje, kad noriu pradėti veiklą JAE ir prisidėti. į ten esančią ekosistemą“.
San Franciske įsikūręs „Loftas“ perka palydovinius autobusus dideliais kiekiais ir skraido klientams, naudodamas standartizuotą modulinį naudingosios apkrovos adapterį, integruojantį kliento techninę įrangą su erdvėlaiviu. „Loft“ tvarko visą paleidimo integraciją ir valdo erdvėlaivį, kai tik pasiekia orbitą. Startuolis taip pat gali atlikti „virtualias misijas“, kuriose klientai orbitoje gali diegti programas, kurios naudoja integruotus jutiklius, skaičiavimus ir kameras.
Vaujour teigė, kad lanksti Loft aparatinė įranga leis JV dirbti su daugybe naujų Artimųjų Rytų kosminės ekosistemos žaidėjų. „Loft gali dirbti su bet kuriuo naudingos apkrovos tiekėju, bet kokiu autobusų ar posistemių tiekėju, bet kuriuo antžeminės stoties tiekėju, bet kokiu debesų paslaugų teikėju… Mes teikiame JV palydovų gamybos, operacijų ir technologijų planą“, – sakė jis.
„Orbitworks“ siekia pagaminti iki penkiasdešimties 500 kilogramų sveriančių palydovų kasmet, o techninė įranga pirmiesiems dešimčiai palydovų jau buvo nupirkta. Jis veiks iš 50 000 kvadratinių pėdų objekto Abu Dabyje, o pirmoji palydovinė platforma turėtų būti surinkta, integruota ir išbandyta 2025 m. pradžioje.
Vaujour teigė, kad startuolis sudarė sutartis su „Marlan“, kad užtikrintų, jog „Loftas“ ir toliau laikytųsi JAV taisyklių ir eksporto licencijų. Atskira „Lofto“ įmonė „Loftas Federal“ ir toliau teiks darbus pagal įslaptintas sutartis JAV nacionalinio saugumo klientams.
„Šis subjektas, kuris buvo sukurtas, turi mandatą tapti nacionaliniu palydovų žvaigždynų gamybos ir eksploatavimo čempionu šalyje, ir tai yra gana nauja“, – sakė Vaujour. „Nors mes pradedame nuo kažko mažo masto, idėja iš tikrųjų yra tai pritaikyti kitokiu mastu. Tiek šalies, tiek regiono, tiek tarptautinio masto ambicijos kažko panašaus yra gana didelės.