Programinės įrangos gamintojas CDK teigia, kad prireiks „keleto dienų“, kad jos sistemos vėl pradėtų veikti po nuolatinių kibernetinių atakų, nes automobilių platintojai ir automobilių parduotuvės visoje JAV priklauso nuo bendrovės programinės įrangos jau antrą savaitę.
Pareiškime CDK atstovė Lisa Finney patvirtino, kad bendrovė „pradėjo savo sistemų atkūrimo procesą“ ir kad ji „toliau aktyviai bendradarbiauja su klientais ir teikia jiems alternatyvius verslo vykdymo būdus“.
Konkretus atsigavimo terminas nebuvo nurodytas. Pirmadienį „TechCrunch“ išgirdusi iš anksto įrašytą telefono pranešimą CDK klientams sako, kad bendrovė „pasidalins laiko juosta, kai ji bus patvirtinta“.
Iš anksto įrašytame pranešime buvo sakoma: „Negalima atlikti jokių DMS integravimo užduočių“, turint omenyje bendrovės pavyzdinę prekiautojų valdymo programinę įrangą, kuri iš esmės neveikia.
CDK, gaminanti klientų valdymo programinę įrangą automobilių pardavėjams ir automobilių parduotuvėms, skirta tvarkyti klientų ir transporto priemonių įrašus, teikia savo technologijas apie 15 000 atstovybių visoje Šiaurės Amerikoje.
Kibernetinė ataka, kaip pranešama, išpirkos reikalaujanti programinė įranga, prasidėjo birželio 19 d., dėl kurios CDK platinimo klientai nutrūko. CDK patvirtino, kad vėliau tą pačią dieną patyrė papildomą kibernetinę ataką, kuri, pasak jos, gali baigtis ilgesniais gedimais. Neaišku, ar ir kaip antroji kibernetinė ataka buvo susijusi su pirmąja.
Kaip rašo „Bloomberg“, cituodama asmenį, susipažinusį su incidentu, įsilaužėliai reikalauja, kad bendrovė sumokėtų dešimtis milijonų dolerių išpirką, kad atgautų jų sistemas. Kol kas nežinoma, ar bendrovė turi arba planuoja sumokėti išpirką, o CDK atstovas Finney atsisakė pasakyti, paklaustas „TechCrunch“.
Nuo darbo savaitės pradžios prekybos centrai Jungtinėse Valstijose ir toliau susiduria su gedimais. „Group 1 Automotive“, viena didžiausių JAV automobilių prekybos įmonių, pirmadienį pateikdama prašymą vyriausybės reguliavimo institucijoms teigė, kad ir toliau patiria trikdžių visose JAV operacijose, kurios priklauso nuo CDK programinės įrangos.
Keletas kitų įmonių, kurios naudojasi CDK programine įranga, įskaitant „Sonic Automotive“ ir nuomos milžiną „Penske“, taip pat pranešė apie nuolatinius sutrikimus dėl CDK kibernetinės atakos įvairiuose savo verslo lygiuose.
„Sonic“ teigė, kad incidentui vykstant, kol kas negali nustatyti, kokie klientų duomenys buvo pavogti, jei tokių buvo.
Ar žinote daugiau apie CDK kibernetines atakas? Susisiekti. Norėdami susisiekti su šiuo reporteriu, susisiekite su Signal ir WhatsApp telefonu +1 646-755-8849 arba el. paštu. Taip pat galite siųsti failus ir dokumentus naudodami „SecureDrop“.