Gali būti, kad Covid-19 pandemijos aktualumas jau praeityje, tačiau poreikis greitai ir saugiai išsiųsti vertingus, trapius vaistus ir jų komponentus visame pasaulyje vis dar yra gana aktualus. SkyCell sukūrė techninę ir programinę įrangą, kad šis transportavimo procesas vyktų geriau – ir ekologiškiau – nei anksčiau, ir dabar surinko nemažai kapitalo, kad galėtų toliau plėsti savo verslą.
Šveicarijos startuolis uždarė savo D seriją su 116 mln. USD, kuriuos jis panaudos, kad padvigubintų darbą su Azijoje veikiančiomis įmonėmis, o JAV „Tybourne Capital Management“ ir CCI kartu investuos 59 mln. USD, be 57 mln. USD „SkyCell“ pernai surinkta iš „M&G Investments“ tikslinės privataus turto strategijos „Catalyst“. Prieš šią D seriją bendrovė surinko apie 133 mln.
Ši naujausia investicija buvo atlikta aukštesniu vertinimu nei 2023 m. dalis, o „SkyCell“ dabar vertinama 635 mln. USD, bendrovė sakė „TechCrunch“.
Pirmiausia aptarėme „SkyCell“ augimą per Covid-19 pandemiją, kai pasaulis staiga susitelkė į tam tikrų vakcinų, kurias reikia laikyti tam tikroje temperatūroje, kad nesugestų, trapumą.
Startuolis iš tikrųjų egzistavo daugelį metų prieš tai: jis buvo įkurtas 2012 m. Šveicarijoje, kai Richardui Ettlui ir Nico Rosui buvo pavesta suprojektuoti saugyklą dideliam Šveicarijos farmacijos milžinui. Projektą prižiūrintis vadovas sumanė, kad Ettl ir Ros darbas galėtų būti pritaikytas transportavimo konteineriams, ir taip gimė SkyCell.
Paaiškėjo, kad „SkyCell“ sistema puikiai tinka vakcinoms: įmonė naudoja „išmaniuosius konteinerius“, kuriuos maitina mašininis mokymasis ir programinė įranga, kad išlaikytų griežtą temperatūrą, drėgmės lygį ir vibracijos lygį. Ji taip pat sukūrė programinės įrangos logistikos sistemą, pavadintą „SkyMind“, kad gabentų narkotikus visame pasaulyje jų gamintojų vardu.
Paklausa saugiai gabenti vaistus tik augo, o SkyCell per pastaruosius kelerius metus kasmet išaugo 50 proc. Šiandien jos klientai yra farmacijos įmonės, taip pat didelis krovinių partnerių, gabenančių šias prekes, tinklas.
„SkyCell“ teigia, kad dabar per mėnesį perkelia farmacijos produktų ir ingredientų už maždaug 2,5 milijardo JAV dolerių – tai apima šimtus milijonų vakcinų dozių, vėžio gydymo, vaistų nuo diabeto ir diagnostikos gydymo būdų.
Ettl, startuolio generalinis direktorius, įmonės trauką vertina paprastu faktu, kad į rinką pateko daugiau produktų ir pasaulyje yra daugiau žmonių, kuriems jų reikia. Tačiau jis pridūrė, kad poreikis iš tikrųjų tapo sudėtingesnis dėl kitos priežasties: dekarbonizacijos.
„Prieš šešis mėnesius jautėme, kad taip nutiks“, – sakė jis „TechCrunch“. Apskaičiuota, kad farmacijos įmonės, įskaitant vaistų gamybą, pakavimą ir transportavimą, išmeta 4,4 % viso pasaulio išmetamųjų teršalų, ir tai tapo didele pramonės problema, kurią reikia išspręsti.
„Pirma, tai buvo neprivaloma farmacijos įmonėms“, – sakė Ettl. „Dabar viskas aiškiau: jie visi turėjo prisiimti įsipareigojimus dekarbonizuoti savo tiekimo grandines.
Ettl sakė, kad tai puikiai atsiliepė „SkyCell“, nes startuolis „beveik dešimtmetį“ norėjo padėti sumažinti oro transporto išmetamą anglies pėdsaką.
Bendrovės konteineriai yra vidutiniškai maždaug perpus sunkesni nei konkurentų, „tai reiškia 50 % mažiau CO2.
Kaip pavyzdį, kaip tai gali turėti įtakos pelnui, Ettl apskaičiavo, kad didelei farmacijos įmonei „žaliuoti“ kainuotų maždaug 2 % pardavimų, ty gerokai sumažinti anglies pėdsaką vienoje ar kitoje srityje. (Šiame straipsnyje, kuriame paaiškinama, kaip „Bayer“ perėjimas prie tvaresnių pakuočių jai kainuotų 2 % pardavimų, paaiškinama, kaip tai daroma.)
„Kai žiūrite į procentus, tai nėra daug. Tačiau absoliučiais skaičiais mes žiūrime į milijardo dolerių išlaidas. Taigi, kai tas milijardas gali tapti 500 milijonų dolerių, žmonės pradeda atkreipti dėmesį. Jis sakė, kad du didžiausi „SkyCell“ klientai turi įgaliojimus sumažinti savo CO2 išmetamųjų teršalų. „Taigi mūsų naudojimas tapo jų pagrindinių sprendimo kriterijų dalimi.
Bendrovės konteineriai ir logistikos programinė įranga vis dar yra pagrindiniai jos produktai, tačiau įdomu tai, kad Ettl teigė, kad netikėtai taip pat atsidūrė parduodanti savo produktų komponentus klientams. Pavyzdžiui, „SkyCell“ farmacijos klientui parduoda vieną iš savo išmaniųjų termometrų, kuriuos sukūrė savo konteineriams.
„Dėl savo lyderio aparatinės įrangos, programinės įrangos ir stebėjimo platformų pasiūlos srityje SkyCell turi geras pozicijas, kad taptų pasirinktu technologijų partneriu pasaulinei farmacijos pramonei gerokai daugiau nei dabartinis šaltosios grandinės logistikos verslas“, – sakė Bosun Hau, Tybourne MD. „Pasaulinės tiekimo grandinės tampa vis sudėtingesnės, o rizikos valdymas yra valdybos lygio klausimas beveik kiekviename sektoriuje – ypač farmacijos kompanijoms, tai itin svarbi misija, kad pacientai į rankas patektų gyvybę gelbstintys vaistai. SkyCell sukūrė visapusišką naujausią sistemą, apjungiančią techninę, programinę įrangą ir didelių duomenų analizę, kuri transformuoja farmacijos logistikos pramonę, kurioje per pastaruosius kelis dešimtmečius buvo mažai naujovių.