
Redaktoriaus pastaba: tai 1 dalis iš Smart Cities Dive serijos apie JAV greitųjų geležinkelių ateitį.
Vos per ketverius metus traukiniai, važinėjantys beveik 200 mylių per valandą greičiu, gali nuvilti keleivius tarp pramogų sostinės Las Vegaso ir 2028 m. vasaros olimpinių žaidynių Los Andžele. „Kai tai prasidės, žmonės visoje šalyje sakys: „Kodėl mes negalime to turėti arčiau mano gyvenamosios vietos?“ – interviu sakė JAV transporto sekretorius Pete'as Buttigiegas.
Greitųjų geležinkelių projektai statomi Kalifornijoje ir Nevadoje, o planavimo etapuose – Ramiojo vandenyno šiaurės vakaruose, pietryčiuose ir Teksase. Vyriausybės pareigūnai, pramonės lyderiai, darbo atstovai ir geležinkelių advokatai šią vasarą ir rudenį apibūdino JAV didėjantį greitųjų traukinių, tokių kaip Europoje, Japonijoje ir Kinijoje, pagreitį.
Tačiau JAV greitųjų geležinkelių istorija yra viena iš paleidimų ir sustojimų, o ne sklandžių, greitų kelionių. Kai 1964 m. Japonija paleido pirmąjį pasaulyje kulkų traukinįkai kurie prezidento Lyndono Johnsono administracijos nariai ragino pradėti panašią paslaugą tarp Bostono ir Vašingtono, DC Po šešiasdešimties metų šis koridorius vis dar laukia.
1965 m. Greitojo antžeminio transporto įstatymas įgaliojo greitųjų geležinkelių mokslinius tyrimus ir plėtrą, daugiausia dėmesio skiriant šiaurės rytų koridoriui. Rezultatas buvo elektra varomų savaeigių metrolinijų, skirtų Vašingtono-Niujorko koridoriaus daliai, kuri yra elektrifikuota, ir traukiniams su dujų turbininiais varikliais, pavadintais TurboTrains, Niujorko-Bostono atkarpai. tuo metu nebuvo visiškai elektrifikuotas. Abu pradėti tarnybą 1969 m.
„Metroliner“ traukinys atvyksta į Vilmingtono (Del.) stotį 1971 m. kovo 13 d.
Leidimą suteikė Danas Zukowskis
Nepaisant to, kad metrolineriai galėjo važiuoti iki 160 mylių per valandą greičiu, dėl bėgių sąlygų ir elektros problemų jų greitis buvo ribojamas iki 120 mylių per valandą. Nepaisant to, traukiniai beveik valanda sutrumpino kelionės tarp DC ir Niujorko laiką. Ir „TurboTrains“, ir „Metroliner“ buvo nepatikimi, tačiau 1971 m. „Amtrak“ apklausa parodė, kad pusė „Metroliner“ keleivių perėjo iš kitų transporto rūšių.
1992 m. Federalinė geležinkelių administracija paskyrė penkis koridorius, tinkamus greitiesiems traukiniams, įskaitant liniją, jungiančią Čikagą su kitais Vidurio Vakarų miestais, ir vieną, jungiančią Majamį su Orlandu ir Tampa, Florida. Dešimtojo dešimtmečio pabaigoje ir 2000-ųjų pradžioje agentūra pridėjo daugiau būsimų greitųjų geležinkelių koridorių. 2009 m. Obamos administracija suteikė federalinį finansavimą tarpmiestinių geležinkelių projektams, pirmenybę teikdama greitiesiems geležinkeliams. Trijų valstijų – Floridos, Ohajo ir Viskonsino – respublikonų gubernatoriai atmetė pinigus. 2011 m., kai Respublikonai turėjo daugumą Atstovų Rūmuose, jie panaikino greitųjų tarpmiestinių geležinkelių finansavimą.
Po dešimties metų, kai buvo priimtas dvišalis investicijų į infrastruktūrą ir darbo įstatymas, greitasis geležinkelis grįžo į vėžes. Šiais metais federalinės dotacijos buvo skirtos dviem statomiems projektams: Kalifornijos projektui, kuriuo siekiama sujungti San Franciską ir Los Andželą bei „Brightline West“, kuris paspartins keliautojus tarp Las Vegaso ir Pietų Kalifornijos. Penki papildomi projektai gavo iki 500 000 USD planavimo tikslais, o kiti gavo Kongreso asignavimus planavimui.
Šie greitųjų geležinkelių projektai gali būti naujos aukštųjų technologijų gamybos pramonės pradžia JAV ir paskatinti ekonominę plėtrą ten, kur jie veikia, teigia režimo šalininkai. Jie taip pat gali suteikti keliautojams naujų, saugių ir tvaresnių kelionių galimybių. Tačiau susirūpinimą kelia didelės išlaidos ir besikeičiantys politiniai vėjai.

2023 m. pradėta statyti 368 pėdų ilgio sankryža, skirta greitiesiems traukiniams važiuoti per Mountain View alėją Fresno grafystėje, Kalifornijoje.
Kalifornijos greitųjų geležinkelių tarnybos sutikimu
Tikimasi ekonominės, inžinerinės, aplinkosauginės naudos
„(Greitųjų geležinkelių) pramonė, kurią dabar galime sukurti čia, Amerikoje, gali būti labai svarbi JAV ekonomikos dalis likusiam XXI a.“, – sakė Buttigiegas. Režimo šalininkai atkreipia dėmesį į daugybę galimų privalumų.
„Greitieji geležinkeliai yra viena iš greičiausiai augančių transporto pramonės šakų pasaulyje“, – sakė JAV atstovas Sethas Moultonas, demokratas iš Masačusetso. „Amerika turėtų būti šios pramonės dalis“.
„Yra (yra) gana daug šalutinių poveikių, atsirandančių iš geležinkelių pramonės ir jos viduje, nesvarbu, ar tai būtų geležinkelių riedmenys, ar infrastruktūra, ar kitos į tai susijusios paslaugos“, – sakė Michaelas Cahillas, „Siemens“ riedmenų prezidentas. Mobilumas Šiaurės Amerika. „Siemens“ gamina lokomotyvus, lengvųjų geležinkelių vagonus ir keleivinius geležinkelio vagonus Sakramente, Kalifornijoje, kuriuose dirba daugiau nei 2500 žmonių. Jis buvo paskelbtas pageidaujamu konkurso dalyviu tiekti traukinių komplektus į Brightline West ir planuoja statyti gamyklą Horseheads mieste, Niujorke.
Nepaisant šių privalumų, Moulton mano, kad didžiausias darbo vietų, susijusių su greitųjų geležinkelių, augimas atsiranda dėl antrinių investicijų – naujų nekilnojamojo turto plėtros ir verslo.

Naujos kartos Amtrak Acela traukinius gamina Alstom Hornell, NY
„Amtrak“ sutikimu
Investicijos į greituosius geležinkelius ne tik sukuria darbo vietas, bet ir padeda didinti vidaus pajėgumus ir patirtį pažangių traukinių, signalizacijos sistemų ir susijusių technologijų gamyboje, sakė Dani Simons, riedmenų gamintojos „Alstom“ ryšių ir viešųjų reikalų viceprezidentas. Anot Amtrak prezidento Rogerio Harriso, „Alstom“ gamina naujausius Amtrak „Acela“ traukinius, kurie šią žiemą bus pradėti eksploatuoti Šiaurės rytų koridoriuje. Pagaliau jie suteiks 160 mylių per valandą greitį į šio koridoriaus dalis, sako Amtrak. „Alstom“ ir „Siemens Mobility“ ruošiasi tiekti traukinių komplektus Kalifornijos greitųjų geležinkelių tarnybai.
„Mes kuriame naują pramonę“, – sakė Gregas Reganas, AFL-CIO Transporto prekybos departamento prezidentas. „Mes ne tik investuojame į modernią geležinkelių sistemą, mes investuojame į žmones“. Tiek Kalifornijos projektas, tiek „Brightline West“ pasirašė susitarimus, kad įdarbins profesinių sąjungų darbuotojus savo geležinkelių statybai, eksploatacijai ir priežiūrai.
Tačiau greitasis geležinkelis yra daugiau nei darbas ir gamyba. „Tai daug švaresnis keliavimo būdas (ir) labai saugus keliavimo būdas“, – sakė Milvokio „Bucks“ beisbolo komandos bendrasavininkas milijardierius, „Fortress Investment Group“ įkūrėjas ir „Brightline“ įkūrėjas Wesas Edensas. remia Brightline West.
Greitieji traukiniai maitinami elektra, dažniausiai per oro laidus. „Brightline West“ teigia, kad iki 2045 m. savo traukiniams maitinti ketina naudoti neišmetančius energijos šaltinius. Nukreipdama keliautojus nuo automobilių ir oro linijų prie traukinių, „Brightline West“ teigia, kad kasmet išvengs daugiau nei 400 000 tonų anglies dioksido emisijų. Kalifornijos greitųjų geležinkelių tarnyba teigia, kad per pirmuosius veiklos metus šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją valstijos centriniame slėnyje sumažins 92 000 metrinių tonų.
Kalbant apie saugą, specialios greitųjų geležinkelių linijos, tokios kaip tiesiamos JAV ir Japonijoje bei Europoje, dažniausiai veikia koridoriuose, apsaugotuose nuo kelių sankryžų, pėsčiųjų takų ar geležinkelio pervažų. Japonijos „Shinkansen“ kulkiniai traukiniai per 60 eksploatavimo metų nė karto nepatyrė mirtinų avarijų.

Nevados gubernatorius Joe Lombardo kalba per novatorišką ceremoniją Brightline West Las Vegaso stotyje 2024 m. balandžio 22 d. Las Vegase, Nevadoje. Kai bus baigta 2028 m., traukiniai važiuos tarp Pietų Kalifornijos ir Las Vegaso iki 200 mylių per valandą greičiu.
Ethanas Milleris per „Getty Images“.
Pralaužti greičio barjerus
Tie, kurie yra susipažinę su greitesniais JAV traukiniais, tokiais kaip „Amtrak's Acela“ šiaurės rytuose ar „Brightline“ paslauga Floridoje, gali manyti, kad šalyje jau yra greitasis geležinkelis. Nors Acela traukiniai gali įsibėgėti iki 150 mylių per valandą arba 160 mylių per valandą greičiu, kai pradedami naudoti naujausi traukiniai, jie važiuoja XIX amžiuje nutiestomis geležinkelio linijomis. Greitis ribojamas daugelyje posūkių ir tunelių bei per tiltus. Jie veikia kartu su lėtesniais priemiestiniais traukiniais, o kai kuriais atvejais ir krovininiais traukiniais. Šiais metais juos kamavo su klimato kaita susiję iššūkiai, įskaitant elektros energijos tiekimo nutraukimus per didelius karščius ir potvynius dėl intensyvių audrų. „Brightline“ Floridos linija veikia iki 125 mylių per valandą greičiu.
Tikrasis greitasis geležinkelis, kaip apibrėžia Tarptautinė geležinkelių sąjunga, susideda iš geležinkelio linijų, leidžiančių važiuoti 155 mylių per valandą ar didesniu greičiu, o tam beveik visada reikia tam skirtų, specialiai nutiestų bėgių. Specialūs greitųjų geležinkelių projektai yra brangūs ir gali užtrukti ne vienerius metus planuojant, atliekant aplinkosaugos peržiūras ir statybas. Daugelis „nukris, nes tai labai brangus pasiūlymas“, sakė Terry Hynes, advokatų kontoros Sidley Austin advokatas, atstovaujantis pasiūlytam Teksaso centro projektui, susiejančiam Hiustoną ir Dalasą.
Vien tik aplinkosaugos peržiūros ir leidimų išdavimo procesas gali užtrukti septynerius ar aštuonerius metus, o vietinis pasipriešinimas yra neišvengiamas, sakė Hynesas. „Kadangi šiems projektams nėra išskirtinės federalinės jurisdikcijos, žmonės gali naudoti valstijos ir vietos įstatymus, kad sukurtų kliūtis.
Politika taip pat gali kliudyti greitąjį geležinkelį. „Akivaizdu, kad vyriausybėje yra žmonių, norinčių išpūsti šį balioną“, – sakė darbo lyderis Reganas. „Jie nori sunaikinti visą mūsų jėgą. Tačiau greitųjų geležinkelių šalininkai mano, kad dabar esantis impulsas juos įveiks bet kokias kliūtis.
„Siemens“ atstovas Cahillas mano, kad parama keleiviniams geležinkeliams tampa vis labiau suderinta tarp politinių grupių. Edensas sutinka: „Manau, kad jis ir toliau bus remiamas, ne tik administravimas atskirai, priklausomai nuo politinių vėjų, bet ir todėl, kad tai yra tikrai svarbus žingsnis į priekį šaliai“.
Buttigiegas mato lūžio tašką ateityje: „Yra daug pagreičio, daug įspūdžių, daug aistros, bet, manau, tikrai turi atsitikti, kad žmonės turi tai pamatyti ir patirti“.
Norėdami neatsilikti nuo naujausių greitųjų geležinkelių naujienų, peržiūrėkite mūsų greitųjų geležinkelių projektų JAV stebėjimo priemonę ir užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį, kad gautumėte naujienas el. paštu.