2014 m. Ivanas Crewkovas persikėlė savo šeimą iš Serbijos į JAV, nes jo startuolis „Cubic.AI“ ruošėsi pradėti „Kickstarter“ kampaniją savo išmaniajam garsiakalbiui. Likus savaitei iki kampanijos pradžios, „Amazon“ pristatė išmanųjį garsiakalbį „Echo“, todėl „Cubic.AI“ iš esmės mirė vandenyje.
„Tai buvo nelaimė“, – „TechCrunch“ sakė Crewkovas. „Nebuvo prasmės konkuruoti su Amazon ir Google; mes pardavėme įmonę (po dvejų metų).
Tačiau patirtis nebuvo visiškas praradimas. Perkėlus savo šeimą iš Serbijos į JAV, dukros, namuose įpratusios kalbėti rusiškai, buvo išleistos į anglakalbes mokyklas. Jo vyresnioji dukra pradėjo dirbti su internetiniu dėstytoju, o kai Crewkovas suprato, kad mokytojas skaito scenarijaus atsakymus, gimė jo kito ir dabartinio startuolio Buddy.ai idėja.
„Aš ką tik supratau, kad tikriausiai galėtume sukurti AI personažą, kuris darytų tuos pačius dalykus, jei pamokos būtų surašytos“, – sakė Crewkovas. „Mano dukra kovojo; ji buvo mūsų pirmoji bandytoja ir pirmoji vartotoja.
Buddy.ai yra animacinis, daugiarūšis, šnekamųjų personažų mokytojas, skirtas padėti vaikams išmokti anglų kalbos kaip antrosios kalbos. Bendrovė veikia kaip prenumeratos programa, kurią vartotojai gali atsisiųsti. Bendrovė taip pat pradėjo dirbti su mokyklomis tokiose šalyse kaip Brazilija.
Crewkovas teigė, kad nepaisant to, kad jie dirba balsu pagrįsto dirbtinio intelekto srityje, buvo sudėtinga pradėti verslą. Kai jie pradėjo, jie manė, kad per šešis mėnesius galės pateikti produktą į rinką, o Crewkovo tikslą dabar vadina „naivu“. Vietoj to, tai užtruko metų.
Kadangi produktas skirtas vaikams, įmonė turėjo vadovautis Vaikų privatumo internete įstatymu (COPA) ir panašiais kitų šalių įstatymais. Be to, tai sudėtinga problema. Dirbtinis intelektas turėjo būti išmokytas ne tik suprasti žmogaus balsą, bet ir suprasti vaikų balsus, kalbančius kalbomis, kurių jie dar visiškai nemokėjo.
„Mes bandome suprasti 4 metų brazilų mergaitę, kuri tuo pačiu metu bando tarti savo pirmuosius žodžius angliškai, yra 4 metų arabų mergaitė iš Saudo Arabijos“, – sakė Crewkovas. „Visiškai kiti akcentai ir visiškai skirtingos kalbos. Mes ką tik pradėjome rinkti duomenis šalyse, kuriose nebuvo tokio griežto reguliavimo, kaip COPA, ir parengėme pirmąjį šių duomenų modelį.
Tačiau bendrovė nugalėjo, o dabar po septynerių metų įmonė artėja prie 55 milijonų atsisiuntimų ir kasmet dirba su daugiau nei 22 milijonais studentų.
„Buddy.ai“ ką tik surinko 11 mln. USD pradinį turą, kuriam vadovavo „BITKRAFT Ventures“, dalyvaujant „One Way Ventures“, „J Ventures“ ir „Point72 Ventures“ ir kt.
Crewkovas teigė, kad lėšų rinkimas Buddy.ai buvo sunkus nuo pat pradžių ir nepaisant padidėjusio susidomėjimo dirbtiniu intelektu, šis etapas vis dar buvo slogus. Jis sakė, kad jie kalbėjosi su 186 investuotojais, kad užbaigtų šį pradinį etapą. BITKRAFT ką tik buvo antroji įmonė, su kuria jie kalbėjosi, ir Crewkovas teigė, kad jie puikiai tinka jo įmonės veiklai.
„Mes buvome ypač suinteresuoti rasti fondą, turintį patirties žaidimų srityje, todėl mes taip įsimylėjome BITKRAFT“, – sakė Crewkovas. „Vaikai Buddy traktuoja kaip žaidimą. Įdomus faktas yra tai, kad daugumą atsisiuntimų iš tikrųjų atlieka vaikai, kurie tiesiog nori žaisti su draugu.
Visą kapitalą bendrovė planuoja investuoti į produktų kūrimą. Crewkovas teigė, kad nepaisant įmonės amžiaus ir traukos, iki šiol jis mano, kad technologija yra pakankamai neišvystyta. Buddy.ai planuoja pasamdyti žaidimų dizaino vadovą ir UX dizaino vadovą su šiuo naujausiu etapu.
Crewkovas pridūrė, kad didelis įmonės postūmis yra įtraukti daugiau kalbų ir toliau plėtoti ryšius su mokyklomis.
Buddy.ai nėra vienintelė įmonė, norinti naudoti AI simbolius, kad padėtų žmonėms mokytis naujos kalbos. „Univerbal“ yra dar vienas, pritraukęs 2 mln. USD rizikos kapitalo. Loora surinko 21,3 mln. Buddy.ai požiūris į vaikus, besimokančius anglų kalbos kaip antrosios kalbos, padeda išsiskirti.
„Tiesiog tikime, kad ateitis yra hibridinė, kur AI dėstytojai ir AI agentai tikrai gali padėti mokytojams“, – sakė Crewkovas. „Tiesiog reikia duoti daug praktikos, treniruotis kasdien. Mes niekada neturėsime pakankamai mokytojų, kad tai padarytume, tai yra AI prefektas.