
Šis garso įrašas generuojamas automatiškai. Praneškite mums, jei turite atsiliepimų.
2016 m. Rebecca Davies ir jos kolegoms „Remark Glass“ įkūrėjams reikėjo erdvės Filadelfijoje, kad galėtų išplėsti augančią stiklo pūtimo verslą. Sužinoję apie laisvą rūsio erdvę 340 000 kvadratinių pėdų Bok pastate, buvusioje techninėje vidurinėje mokykloje Pietų Filadelfijoje, jie nusprendė pasižvalgyti ir pažaisti.
Erdvė puikiai atitiko komandos poreikius, tačiau Remarkas Glasas būtų vienas iš 15 naujų nuomininkų naujai pakeistame „Bok“, kurį 2013 m. miestas pardavė aukcione. Apleisto mokyklos pastato rūsys nėra itin aukštas. matomumo vietą, o buvimas pirmuoju naujoje įmonėje sukelia savo rizikos dalį, paaiškino Daviesas. Ar skristų?
Šiandien atsakymas yra tvirtas „taip“. Pritaikomas pakartotinio naudojimo projektas apima 200 nuomininkų, įskaitant restoranus, amatininkus, ne pelno organizacijas ir pedagogus. „Remark Glass“ atidarė ten parduotuvę ir išsiplėtė į daugiau rūsio erdvių. „Bok Building“ įmonėse dirba daugiau nei 600 žmonių, iš kurių 75 % gyvena pusantro kilometro spinduliu nuo svetainės, sakė Lindsey Scannapieco, „Scout“, vystymo ir projektavimo įmonės, kuri atnaujina „Bok“, vadovaujanti partnerė.
„Bok“ yra puikus apleisto mokyklinio adaptyvaus pakartotinio naudojimo pavyzdys, teigia šalininkai. Tačiau tai ne vienintelis pavyzdys: bendruomenės kitose JAV vietose taip pat atgaivino tokius pastatus, paversdamos juos įperkamais būstais, bendruomenės centrais ir komercinėmis erdvėmis.
Keičiantis gyventojų skaičiui, bendruomenės kartais uždaro mokyklas, palikdamos apleistus pastatus miesto centre. 2021-2022 mokslo metais 755 mokykla Nacionalinio švietimo statistikos centro duomenimis, visoje šalyje uždaryti pastatai.
Dažnai senos mokyklos griaunamos, sakė Minesotoje įsikūrusios ne pelno organizacijos „Rethos“, propaguojančios senų pastatų pakartotinį naudojimą visoje šalyje, direktoriaus pavaduotoja Erin Hanafin Berg. „Gali būti nemalonu suderinti, pavyzdžiui, atvirą būsto poreikį, o tada išmesti tinkamus pastatus į šiukšliadėžę“, – sakė ji.
Tačiau adaptyvus pakartotinis mokyklų naudojimas gali būti brangus, o apmokamas mokesčių doleriais – nepopuliarus. „Tai sudėtinga problema, turinti daug iššūkių“, – sakė Bergas. „Tačiau mokyklos taip pat siūlo lankstumą, kaip jas naudoti.”
Naujas gyvenimas
Kitas apleistų mokyklų pertvarkymo pavyzdys įvyko Keeseville mieste, Niujorko valstijos kaimo bendruomenėje.
Kai aštuntajame dešimtmetyje Keeseville kaime pradėjo keistis gyventojai, Keeseville vidurinė mokykla buvo uždaryta, o mokiniai persikėlė į bendrą pastatą netoliese esančiame mieste. 1936 m. pastatyta vidurinė mokykla pateko į Keeseville kaimo kompetenciją, kuri 55 000 kvadratinių pėdų pastatą pavertė kaimo biurais. Tačiau kai 2015 m. kaimas iširo, jis atlaisvino nuosavybę, sakė Timas Bresettas, Ausable (Niujorkas) miesto, kuris po iširimo perėmė dalį Keeseville, miesto prižiūrėtojas.
Netrukus po to buvę Keeseville kaimo tarybos nariai ir Ausable miesto tarybos nariai įkūrė ne pelno siekiančią organizaciją, kuri pasisakė už mokyklos pertvarkymą. Nors ne pelno organizacijai prireikė daugiau nei dešimtmečio, kad gautų patvirtinimus ir finansavimą, senoji Keeseville vidurinė mokykla yra iš dalies užimta ir jau ruošiasi tapti vietos bendruomenės centru, sakė Bresett.
Šiandien pastatas numatomas mišrios paskirties. Iki šiol jame veikia patalpų grybų augintojas, vietinė radijo stotis ir picerija. Ne pelno organizacija taip pat atnaujina mokyklos sporto salę, kad bendruomenė galėtų ją panaudoti krepšiniui, marinuoti ir tinkliniam. „Yra didelė sporto salės erdvės paklausa”, – sakė Bresett.
Kad pastatas būtų paruoštas naudoti, pelno nesiekianti organizacija pakeitė katilą, atnaujino stogą ir įėjimą bei atnaujino sporto salės grindis, kurios laikui bėgant buvo deformuotos. „Pastatas tvirtas ir atlaiko laiko išbandymą“, – sakė Bresett. „Dažniausiai turime patobulinti tik estetiką.
Taip dažnai būna su senomis mokyklomis, sakė Bergas, ypač kai jos perkeliamos į būstą.
„Jūs turite mūro išorę, gerą apšvietimą ir paprastai gerą filtravimą“, – sakė ji. „Šie pastatai buvo sukurti taip, kad atlaikytų laiko išbandymą. Klasė arba dviejų klasių derinys gali būti idealus konvertavimui į butą.
„Longfellow Commons“ bendruomenė Deitone, Ohajo valstijoje, yra geras pavyzdys. Ten architektai istorinį mokyklos pastatą pavertė gyvenamąja bendruomene, skirta 55 metų ir vyresniems asmenims, išlaikę daugybę unikalių pastato detalių, pavyzdžiui, originalias skardines lubas.
Kaip ir Filadelfijos „Bok Building“, dauguma mokyklų taip pat yra vaikščiojamuose miesto ar miestelių centruose.
„Mes reklamuojame vietą kaip pardavimo tašką“, – sakė Rethos' Bergas. „Jie gali būti ideali erdvė pilietiniam naudojimui, pavyzdžiui, dideli susibūrimai auditorijoje ar sporto salėje, taip pat meno centrai, bibliotekos ar erdvė miesto tarybos posėdžiams.
Kliūčių įveikimas
Finansavimo trūkumas ir bendruomenės atstūmimas yra kai kurios kliūtys, su kuriomis susiduria mokyklų perkėlimo projektai.
Kalbant apie Keeseville vidurinę mokyklą, miestui ir ne pelno siekiančiai grupei prireikė poros bandymų susiaurinti finansavimą.
„Kai pirmą kartą norėjome pertvarkyti pastatą, bandėme su obligacija, bet miestas jį atmetė“, – paaiškino Bresett. „Tai buvo per daug agresyvu“.
Vietoj to jie kreipėsi į dotacijas ir privačias aukas, kad gautų maždaug 4 mln. USD, reikalingų erdvei atnaujinti.
„Bok Building“ projektui „Scannapieco“ panaudojo privatų finansavimą iš vietinio banko, taip pat mokesčių kreditus istorinių pastatų atstatymui ir naujoms įmonėms. Filadelfijos miestas neprisidėjo jokio finansavimo.
„Dažnai mokyklos patenka į miesto tarybos rankas ir jos nežino, ką daryti su dideliu tuščiu pastatu“, – sakė Bergas. „Padeda turėti privatų subjektą arba ne pelno siekiančią įmonę, kuri nori perimti pastatą ir jį pertvarkyti.
Šie prisitaikantys pakartotinio naudojimo projektai taip pat gali susidurti su bendruomenės narių, kurie yra emociškai prisirišę prie pastato arba kurie nerimauja dėl to, kuo jis bus paverstas, atstumti.
„Dėl pakartotinio naudojimo kyla daug emocinių ir socialinių iššūkių, tačiau tai yra gyventojų pasikeitimo realybė“, – sakė Scannapieco. Bok pastatu paverstos mokyklos alumnai dažnai prie stalų renginiuose, kuriuos rengia erdvė ištisus metus.
„Scannapieco“ taip pat atkreipė dėmesį į susirūpinimą, kad pertvarkymas gali paskatinti gentrifikaciją ir atleisti ilgamečius gyventojus. Tačiau ji teigia, kad „Bok“ projektas naudingas ir dabartiniams rajono gyventojams. Daugeliui darbų pastate nereikia turėti daugiau nei vidurinės mokyklos laipsnio ir mokėti didesnį nei Filadelfijos pragyvenimo atlyginimą, sakė ji. Be to, Bokas kas savaitę rengia bendruomenės pusryčius ir turi programą, padedančią neseniai atvykusiems imigrantams pradėti verslą.
„Jei ką nors, mes suteikėme žmonėms priežastį likti čia“, – sakė Scannapieco. „Tai investicija į kaimynystės sveikatą ir gerovę.